Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Виховний захід для учнів 9 11 класів «Безпечний Інтернет» Мета

Скачати 43.47 Kb.

Виховний захід для учнів 9 11 класів «Безпечний Інтернет» Мета




Скачати 43.47 Kb.
Дата конвертації12.05.2017
Розмір43.47 Kb.



Виховний захід для учнів 9 - 11 класів

«Безпечний Інтернет»

Мета: розширення знань учнів з питань безпеки в Інтернеті; оволодіння навиками безпечного використання Інтернету; розширення діапазону творчих здібностей; формування навиків групової взаємодії.

Обладнання: мультимедійний комплекс, тематична презентація, відеоматеріали, папір, ручни, фломастери.

Хід виховного заходу

Вправа «Комплімент».

Інструктаж: потрібно сказати сусіду праворуч комплімент. Партнер дякує за комплімент і додає іще одну свою цінну якість особистості.



Вправа «Асоціація».

Вчитель. Скажіть, з чим у вас асоціюється слово: безпека? Які асоціації викликає слово: безпечний Інтернет? Поясніть чому?

Вчитель:

Інтернет є важливим інструментом для особистого та професійного спілкування. Але важливо бути обізнаним з питань інформаційної безпеки.

Інформаці́йна безпе́ка - це стан захищеності систем обробки і зберігання даних, при якому забезпечено конфіденційність, доступність і цілісність інформації, або комплекс заходів, спрямованих на забезпечення захищеності інформації від несанкціонованого доступу, використання, оприлюднення, руйнування, внесення змін, ознайомлення, перевірки, запису чи знищення (у цьому значенні частіше використовують термін «захист інформації»).
Інтернетом можуть зловживати, наприклад, використовувати для розсилання комп'ютерних вірусів і небажаної пошти, отримання інформації особистого характеру для крадіжок , шантажу, переслідувань, розповсюдження і залучення до порнографії, інформування про сайти, небезпечні для дітей, наприклад, про секти, наркотики та їх виготовлення, суїциди, різні види насильства.
Отримання да́них (англ. Data Mining) - виявлення прихованих закономірностей або взаємозв'язків між змінними у великих масивах необроблених даних. Зазвичай поділяють на задачі класифікації, моделювання та прогнозування.



Робота груп

Завдання групам: наведіть рекомендації для безпечного використання Інтернету

(Учні поділяються на три групи )

І група презентує заходи безпеки від вірусів

Захистіть свій комп'ютер - завжди оновлюйте операційну систему.


  • використовуйте антивірусну програму.

  • використовуйте брандмауер.

  • робіть резервні копії важливих файлів.

  • будьте обережними, завантажуючи вміст.

ІІ група презентує заходи безпеки від небажаної пошти

- Ніколи не відкривайте підозрілі повідомлення або вкладення електронної пошти, що надійшли від людей, яких ви не знаєте.

Антивірусна програма (антивірус) - спеціалізована програма для знаходження комп'ютерних вірусів, а також небажаних (шкідливих) програм загалом та відновлення заражених (модифікованих) такими програмами файлів, а також для профілактики - запобігання зараження (модифікації) файлів чи операційної системи шкідливим кодом.
Операційна система Операці́йна систе́ма, скорочено ОС (англ. operating system, OS) - це базовий комплекс програм, що виконує управління апаратною складовою комп'ютера або віртуальної машини; забезпечує керування обчислювальним процесом і організовує взаємодію з користувачем.
Електронна пошта Електро́нна по́шта або е-пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) - спосіб обміну цифровими повідомленнями між людьми використовуючи цифрові пристрої, такі як комп'ютери та мобільні телефони, що робить можливим пересилання даних будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми).
Натомість відразу видаляйте їх, вибравши відповідну команду в меню повідомлення.

- Ніколи не відповідайте на небажану пошту.

- Використовуйте фільтр спаму свого провайдера інтернет-послуг або програми електронної пошти (якщо він є).

- Використовуйте нову або родинну адресу електронної пошти для запитів в Інтернеті, форумів тощо.

- Ніколи не пересилайте «ланцюгові» повідомлення електронної пошти. Видаляйте їх одразу після надходження.

ІІІ група презентує заходи безпеки роботи в онлайні


  • будьте обережними, надаючи особисту інформацію.

  • думайте про те, з ким ви розмовляєте.

  • пам'ятайте, що в Інтернеті не все є надійним і не всі є чесними.

  • дотримуйтесь правил , Ви маєте дотримуватися законів навіть в Інтернеті.

  • пам'ятайте, що в Інтернеті ви повинні піклуватися про інших так само,як про себе.

  • небажаний вміст в Інтернеті

Вчитель

Для підлітків є розповсюдженим той факт, що інколи вони переживають періоди низької самооцінки, шукають підтримки від своїх друзів та менше бажають виправдовувати очікування своїх батьків. Старші підлітки мають потребу ототожнювати себе з якоюсь групою, та бажають незалежності, й вони схильні порівнювати цінності своєї сім'ї та своїх товаришів. У старшому підлітковому віці діти є більш зрілими та готові взаємодіяти зі світом на інтелектуальному рівні.

Підліток Пі́дліток - юнак або дівчина в перехідному від дитинства до юності віці. Сучасна наука визначає підлітковий вік в залежності від країни (регіону проживання) і культурно-національних особливостей, а також статі (від 12-14 до 15-17 років).
Загалом підлітки відкриті новим ідеям, але їм бракує життєвого досвіду для того, щоб оцінювати себе. Підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями (EN), електронну пошту та грають в онлайнові ігри.
Миттє́ві повідо́млення або повніше систе́ма о́бміну миттє́вими повідо́мленнями (англ. Instant messaging, скорочено IM) - телекомунікаційна служба для обміну текстовими повідомленнями між комп'ютерами або іншими пристроями користувачів через комп'ютерні мережі (як правило через інтернет).
Вони активно використовують пошукові сервери для знаходження інформації в Internet. Більшість підлітків відвідувала чат-кімнати (EN), і багато з них брали участь у дорослих або приватних чатах. Хлопці в цьому віці скоріше за все виходять за межі, шукаючи грубий гумор, насильство, азартні ігри та відверті сайти для дорослих. Дівчата, скоріш за все, схильні до розмов в онлайні та інтернет знайомств. Та нехтування правилами вікового доступу до деяких мережевих послуг може привести до шкідливого впливу на психіку, здоров’я та урівноваженість користувача.

А зараз пропоную вам розглянути небезпечні ситуації, які виникають при нехтуванні безпеки використання Інтернет – служб.

Групова робота.

1) інсценізація ситуацій небезпеки користування Інтернету

І група. Ігроманія. (Не усвідомлення реальності, перенесення небезпечних подій відеоігор в реальність)

ІІ група. Інтернет – знайомства. ( Небезпека спілкування з незнайомими людьми )

ІІІ група. Мережеве спілкування. ( замкненість, нелюдяність, не усвідомлення потреби особистого спілкування з людьми )

2) Учні обговорюють ситуації та знаходять шляхи попередження виникнення цих ситуацій. 3)Складання правил безпеки Інтернету. (На дошці квітка безпеки Інтернету. Учні записують на пелюстках Пам’ятайте, Перевіряйте, Думайте, Зазначте - правила безпечного користування Інтернетом.)

Пам'ятайте. Розмістивши інформацію в Інтернеті, ви втрачаєте контроль над нею і в більшості випадків вже ніколи не зможете видалити всі її копії.

Перевіряйте. Завжди слід переконатися, що ви знаєте людину, якій надаєте інформацію, і знаєте, для чого її буде використано.

Думайте. Чи безпечно розміщувати особисту інформацію на своєму веб-сайті, якщо ви не впевнені в тому, для чого вона використовуватиметься?

Зазначте .Імена знайомих, їхні фотографії та іншу особисту інформацію, можна публікувати на веб-сайті лише зі згоди учнів та їхніх батьків.



Вчитель .

Іноді важко дізнатися про те, що роблять учні в онлайні. Діти також йдуть на ризик і випробовують свої можливості — технічні обмеження і заборони можуть не бути ефективним шляхом підвищення безпеки в онлайні. Тому важливим є відкрите спілкування і зацікавленість громадськості в у тому, що робить дитина в Інтернеті. Молодь має бути упевнена в тому, що вони можуть поговорити з вчителем чи батьками про будь-що, що примушує їх почувати себе незручно в онлайні.



Мозковий штурм – «Безпечний Інтернет – це….»

Заключне слово вчителя.

В підлітковому віці Інтернет стає частиною їхнього життя. Ви знайомитесь з новими людьми і проводити чимало часу в онлайні, шукаючи необхідну інформацію, яка має відношення до шкільної роботи або відповідає вашим інтересам. Завдяки більш високому рівню грамотності користувачів це відкриває великі можливості безпечного використання Інтернету.


Скачати 43.47 Kb.

  • Обладнання
  • Вправа «Асоціація». Вчитель
  • Мозковий штурм