Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Використання ікт на уроках дає можливість учням вибрати послідовність І темп вивчення тем, систему тренувальних завдань І задач, способи контролю знань

Скачати 56.66 Kb.

Використання ікт на уроках дає можливість учням вибрати послідовність І темп вивчення тем, систему тренувальних завдань І задач, способи контролю знань




Скачати 56.66 Kb.
Дата конвертації16.06.2017
Розмір56.66 Kb.

Використання ІКТ на уроках дає можливість учням вибрати послідовність і темп вивчення тем, систему тренувальних завдань і задач, способи контролю знань. Так реалізується найважливіша вимога сучасної освіти – вироблення в учнів індивідуального стилю діяльності, культури самовизначення, відбувається їхній особистісний розвиток. Реалізація цих завдань не можлива без інформаційного компонента в системі хімічної освіти.

Педагогічна доцільність використання комп’ютера в навчальному процесі визначається педагогічними цілями, досягнення яких можливе за допомогою ІКТ.

Навча́ння - це організована, двостороння діяльність, спрямована на максимальне засвоєння та усвідомлення навчального матеріалу і подальшого застосування отриманих знань, умінь та навичок на практиці. Цілеспрямований процес передачі і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини.

На уроках хімії я використовую ІКТ в процесі викладу навчального матеріалу, контролю його засвоєння, для вивчення явищ і експериментів. Комп’ютерні технології ефективно впроваджую при організації проектної діяльності учнів.

Адже метод проектів завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку учні виконують протягом певного відрізка часу. Цей підхід органічно поєднується з груповим підходом до навчання за допомогою комп’ютера. Результати виконання проектів повинні бути, що називається «відчутними», тобто якщо це теоретична проблема, то конкретне її розв’язання, якщо практична – конкретний результат, готовий до впровадження.

На уроках хімії та в позакласній роботі найчастіше я використовую дослідницькі проекти. На мою думку вони вимагають добре продуманої структури, актуальності предмета дослідження, відповідних експериментальних і дослідницьких робіт, методів обробки інформації.

Обробка інформації́ - вся сукупність операцій (збирання, введення, записування, перетворення, зчитування, зберігання, знищення, реєстрація), що здійснюються за допомогою технічних і програмних засобів, включаючи обмін по каналах передачі даних [6.

Цей тип проектів пов’язаний з аргументацією актуальності теми, формулюванням проблеми дослідження, висуванням гіпотез і обговоренням отриманих даних, оформленням результатів досліджень і їх презентація за допомогою ІКТ. Саме таким був міні-проект під час вивчення теми «Метали» .

Дослідницька діяльність – самостійна діяльність учнів. Проектування докорінно змінює відносини між вчителем і учнем. Метод проектів на уроці за допомогою ІКТ звільняє мене від ролі вчителя, а перетворює на помічника і консультанта учнів, які в свою чергу стають активними учасниками процесу навчання. Мої учні – це мої соратники, співавтори уроків, мультимедійних презентацій. Досліджувати – означає бачити те, що бачили всі, але думати так як не думав ніхто. Вивчення хімії в школі сприяє формуванню світогляду учнів. Тому необхідно створювати умови для розвитку пізнавальної активності учня і його самореалізації через накопичення власного досвіду та застосування сучасних комп’ютерно орієнтованих засобів навчання. Адже саме така співпраця дає можливість учням:


  • проявити індивідуальні творчі здібності;

  • отримати знання в нестандартних ситуаціях при виході за рамки предмета;

  • розкрити творчий потенціал практично кожного учня;

  • підвищити інтерес до навчального матеріалу;

  • посилити практичну спрямованість навчання;

  • оперативно, продуктивно, насичено, швидко здійснювати процес навчання.

Конспект уроку

Тема: Хімічні властивості металів.

Хімічні властивості - властивості речовин, що стосуються хімічних процесів, тобто це такі властивості, які проявляються в ході хімічної реакції. До хімічних властивостей відноситься здатність реагувати з іншими речовинами, а також схильність до розкладу.



Мета: поглибити знання учнів про хімічні властивості металів, розвивати вміння писати рівняння реакцій, аналізувати хімічні процеси з погляду теорії електролітичної дисоціації та окисно-відновних реакцій;

Хімі́чна реа́кція - це перетворення речовин, при якому молекули одних речовин руйнуються і на їхньому місці утворюються молекули інших речовин з іншим атомним складом. Усі хімічні реакції зображують хімічними рівняннями.

О́кисно-відно́вна реа́кція (заст. оки́снювально-відно́вна реа́кція) - хімічна реакція, яка відбувається із зміною ступеня окиснення атомів, що входять до складу реагентів, і реалізується перерозподілом електронів між атомом-окисником та атомом-відновником.

Електроліти́чна дисоціа́ція - явище розпаду нейтральних молекул на іони, що відбувається в електролітах. Наприклад, молекула кислоти НCl розпадається при розчиненні на іони Н+ та Cl-.

формувати вміння працювати з додатковою літературою, готувати повідомлення, вміння спілкуватись, розвивати предметну, комунікативну компетентність.

Очікувані результати:

Учень:


  • характеризує хімічні властивості металів;

  • складає йонні та окисно-відновні рівняння реакцій;

  • називає сполуки металів за сучасною українською номенклатурою;

  • дотримується правил техніки безпеки під час виконання дослідів;

    Правила техніки безпеки (англ. safety rules, preventive regulations, safety regulations, нім. Sicherheitsregeln f pl, Sicherheitsvorschriften f pl) - правові норми, що передбачають заходи із забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці.



  • порівнює хімічні властивості різних металів та робить висновки.

Обладнання:

Періодична система хімічних елементів Д. І.

Хімі́чний елеме́нт (заст. первень) - тип атомів з однаковим зарядом атомних ядер (тобто однаковою кількістю протонів в ядрі атому) і певною сукупністю властивостей. Маса ядра атома хімічного елементу може бути різною, в залежності від кількості нейтронів у ньому.

Менделєєва, таблиця розчинності основ, кислот, солей у воді, електрохімічний ряд напруг металів, мультимедійна презентація, мультимедійний проектор, комп’ютер.

Проектор - це світловий прилад, що перерозподіляє світло лампи з концентрацією світлового потоку на поверхню малого розміру або у малому тілесному куті. Проектори є, в основному, оптико-механічними або оптично-цифровими приладами, котрі дозволяють за допомогою джерела світла, проектувати зображення об'єктів на поверхню, розташовану поза приладом - екран.



Тип уроку: мультимедійний урок – міні-проект.

Форми роботи: тестовий контроль, лабораторний експеримент, самостійна робота.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань

(На слайді висвітлюються твердження, а учні записують у зошит<< >>,якщо воно є правильним.або<<->>,якщо виявляється хибним.)

Слайд 1. Гра «Так - ні»

Слайд 2.

(Учні перевіряють відповіді.Учитель оцінює результати гри.)




ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слайд 3.




  • Атоми яких хімічних елементів зображено?

  • Чому це металічні елементи?

Слайд 4.



  • Яка спільна ознака зумовлена будовою атомів металічних елементів?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

Слайд 5.



(Учні об’єднуються в групи, повторюють правила техніки безпеки під час виконання дослідів та правила роботи в групі (Додаток 1)).

Слайд 6.



V. Вивчення нового матеріалу

(групи одержують завдання (Додаток 2)).

Слайд 7.



VІ. Узагальнення і систематизація знань

Завдання 1. Слайд 8



Слайд 9


Завдання 2 .Складіть генетичний ряд металів.Напишіть відповідні рівняння реакцій.

Слайд 10.

Слайд 11. Завдання 3. (Робота із здібним учнем)





VІІ. Підведення підсумків уроку

VІІІ. Рефлексія.

Слайд 12.





ІХ. Домашнє завдання.

§56;


с.244, задача 5, 6* (Н.М.Буринська,10 кл.,профільний рівень)

Додаток 1

Правила роботи в групі

  1. Працюючи в групі, ми творимо спільну справу.



  1. У суперечці народжується істина.



  1. Кожен з нас прислухається до думки іншого.



  1. Ми відверті та толерантні один з одним.



  1. Свої думки висловлюємо логічно, чітко.

Додаток 2

Завдання для роботи в групі

1 група

У три пробірки налийте порівну хлоридної кислоти і опустіть у них Цинк, Магній, Мідь.

Хлоридна кислота, також: соляна кислота, хлороводнева кислота - розчин хлороводню (HCl) у воді. Соляна кислота є типовою кислотою. За своєю хімічною активністю вона належить до найсильніших кислот. Подібно до інших сильних кислот вона активно розчиняє більшість металів з виділенням водню, взаємодіє з оксидами металів тощо.

Що спостерігаєте?

Порівняйте результати дослідів. Обгрунтуйте.

Складіть О.В.Р. та рівняння реакцій в йонному вигляді.

Зробіть висновок.

Назвіть дослід.

2 група

В одну пробірку налийте розчину купрум (II) сульфату і занурте прив’язаний до нитки цвях. Залиште у розчині на кілька хвилин. В іншу налийте розчину ферум (II) сульфату і занурте мідну дротину.

Порівняйте результати дослідів. Обгрунтуйте.

Поясніть їх.

Який з металів є окисником, а який відновником?

Доведіть це склавши схему електронного балансу та реакцій йонного обміну.

Назвіть дослід.

3 група

У велику пробірку на третину налийте розчин лугу (NaOH), опустіть алюмінієву зачищену дротину (для цього використайте наждак) у розчин.

Що спостерігаєте?

Складіть О.В.Р.

Зробіть висновок про амфотерність алюмінію.

Назвіть дослід.



4 група

Алюміній стійкий до дії води, навіть кип’ячої, завдяки оксидній плівці на його поверхні. Якщо цю плівку зруйнувати (потріть поверхню алюмінію наждачним папером), то алюміній активно взаємодіятиме з водою з виділенням газу (якого?).

Складіть О.В.Р.

Зробіть висновок.



Назвіть дослід.
Каталог: attachments
attachments -> Методичні рекомендації щодо ефективного засвоєння граматики. Особливість посібника багатство дидактичних ігор та вправ, різноманітних за формою та змістом
attachments -> На вирішенні проблеми застарілої комп’ютерної техніки в школах
attachments -> Дизайн слайдів презентації. Захист залікової роботи
attachments -> Розділ системи транкінгового зв’язку
attachments -> Поняття миттєвого повідомлення. Спілкування в чатах. Поняття форуму
attachments -> Створення відеокліпу. Додавання відео ефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду


Скачати 56.66 Kb.

  • Конспект уроку Тема: Хімічні властивості
  • Обладнання
  • Тип уроку
  • І. Організаційний етап. ІІ. Актуалізація опорних знань
  • ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
  • І V . Повідомлення теми і мети уроку
  • V . Вивчення нового матеріалу
  • V ІІ. Підведення підсумків уроку V ІІІ. Рефлексія.
  • Завдання для роботи в групі 1 група