Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Вікова група: Мета

Скачати 130.92 Kb.

Вікова група: Мета




Скачати 130.92 Kb.
Дата конвертації08.05.2017
Розмір130.92 Kb.




Вікова група:




Мета:

  • підвищення інтересу учнів до вивчення інформатики;

  • розвиток інтересу до творчого пошуку оригінальних рішень, швидкості реакції та кмітливості, волі до перемоги;

  • розвиток уміння відстоювати свою точку зору, аналізувати;

  • формування поваги до суперника, вміння вести дискусію;

  • виховання колективізму, контролю та самоконтролю;

  • розвиток уміння працювати в команді; розподіляти завдання відповідно до здібностей.

Програми та обладнання:

– мультимедійне обладнання;

– музичний супровід.




Хід заходу

Звучить мелодія



Ведучий. Доброго дня, дорогі друзі, вчителі та гості!

Сьогоднішній наш конкурс присвячений одній з наймолодших і найцікавіших шкільних наук – інформатиці. Старі люди кажуть, що успіх людини зазвичай залежить від нагоди (випадковості), частково – від впевненості в собі, фізичної сили та витривалості, але найбільше від освіти, базових знань, тобто від ерудованості. От і сьогодні найерудованіший учень отримає звання – “Інформатікус-2013”.


Перегляд відеоролика

Усе в світі тримається на антиподах: є полюс Північний і Південний, є плюс і мінус, є чорне і біле, є добро і зло, любов і ненависть, радість і безмежне щастя. Сьогодні протистоять один одному хлопці й дівчати.

Цікаво, вивчення комп’ютера – це справа жіноча чи чоловіча? Подивимось.

Для того, щоб боротьба було чесною і для вирішення спірних ситуацій, які можуть виникнути під час гри нам необхідне журі. До складу журі запрошуються: (представлення членів журі)


Конкурс «Презентація»

Ведучий. Оголошується перший конкурс. Називається він «Презентація». За правилами етики, кавалери поступаються місцем дамам.

Капітани презентують свої команди, пояснюють атрибути команди, які вони заздалегідь продумали: назва, девіз, емблема.

Правила гри досить прості. На першому етапі командам пропонується чотири конкурси по закінченню яких один учасник з команди, яка програла, вибуває. Хто вибуває вирішують члени цієї ж команди. На другому етапі з гравців, які залишились журі визначить трьох найсильніших гравців, які і будуть змагатися за звання “Інформатікус – 2013”.

Побажаємо гравцям успіху і розпочинаємо перший конкурс.


І конкурс “Хто швидше”

Ведучий

Для перемоги команді необхідно дати якомога більше правильних відповідей на запитання. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. На роздуми командам дається 20 секунд. Відповідає та команда гравець якої першим підняв руку. В випадку неправильної відповіді гравцям іншої команди дається 10 секунд для відповіді. Якщо обидві команди дали неправильну відповідь (або взагалі не дали відповіді на запитання) вартість наступного запитання зростає на 1 бал.

Увага, розпочинаємо наш конкурс.


  1. Яка наука вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збору, збереження, передачі і обробки?

Інформатика


  1. Яка найменша одиниця інформації?

Біт


  1. Алфавіт якої системи числення складається лише з двох чисел 0 та 1?

Двійкової


  1. Який французький вчений створив першу арифметичну машину: Едмонд Гантер, Блез Паскаль чи Джон фон Нейман?
    Системою числення, або нумерацією, називається сукупність правил і знаків, за допомогою яких можна відобразити (кодувати) будь-яке невід'ємне число. До систем числення висуваються певні вимоги, серед яких найбільш важливими є вимоги однозначного кодування невід'ємних чисел 0, 1,… з деякої їх скінченної множини - діапазону Р за скінченне число кроків і можливості виконання щодо чисел арифметичних і логічних операцій. Крім того, системи числення розв'язують задачу нумерації, тобто ефективного переходу від зображень чисел до номерів, які в даному випадку повинні мати мінімальну кількість цифр. Від вдалого чи невдалого вибору системи числення залежить ефективність розв'язання зазначених задач і її використання на практиці.
    Блез Паска́ль (Блез - ім'я, Паскаль - прізвище, фр. Blaise Pascal; 19 червня 1623(16230619), Клермон-Ферран - 19 серпня 1662, Париж) - французький філософ, письменник, фізик, математик.


Блез Паскаль


  1. Яка американська фірма є лідером у виробництві комп'ютерного програмного забезпечення?

Microsoft

  1. Як називається всесвітня мережа, що містить безліч цікавої та корисної інформації?
    Всесві́тня мережа (англ. World Wide Web, скорочено: WWW; також: всемережжя, веб або тене́та) - найбільше всесвітнє багатомовне сховище інформації в електронному вигляді: десятки мільйонів пов'язаних між собою документів, що розташовані на комп'ютерах, розміщених на всій земній кулі.


Internet


  1. Такі програми, як DrWeb, Kaspersky, AidTest – називаються…?

Антивірусними програмами


  1. Які файли мають розширення mp3?

Музичні файли


  1. Який пристрій використовуються для полегшення вводу інформації?

Ручний маніпулятор “Мишка”


  1. Скільки байтів має один кілобайт?

1024 байт
ДОДАТКОВІ ПИТАННЯ

  1. Хто був першим програмістом у світі?

Ада Лавлейс

  1. В якому місті України був створений 1 комп’ютер?

Київ


  1. В якому році в Україні створений 1 комп’ютер?

1951
Ведучий

Шановне журі оголосіть будь-ласка результат конкурсу.

Журі оголошує результат

Гравці команди, яка пограла, по черзі підходять до столика журі і пишуть ім’я гравця, який на його думку має залишити команду.

Журі називає ім’я гравця, який має залишити гру. В випадку, якщо таких гравців декілька то пропонується глядачам оплесками підтримати того гравця, який має залишитися в команді.
ІІ конкурс “Ерудит”

Ведучий

Розпочинаємо другий конкурс. Гравцям команд пропонується скласти якнайбільше слів з слова “Програмування”. Зараховуються лише ті слова які є іменниками в називному відмінку. Перемагає та команда яка складе якомога більше слів. Обмеження часу – 3 хвилини.

Журі підбиває підсумки та оголошує результат. Програвша команда називає ім’я гравця, який залишає команду.

ІІІ конкурс “Підказка”

Ведучий

Розпочинаємо третій конкурс. В цьому конкурсі один з гравців команди повинен описати зображення предмета не називаючи його. Решта гравців команди мають вгадати, що зображено на малюнку. Часу для цього є дві хвилини.

Я рекомендую командам при виникненні труднощів при відгадуванні картинки перейти до наступного зображення, а до не відгаданих картинок повернутися пізніше.

Конкурс розпочинає команда яка програла попередній конкурс.


Завдання для команд.

Команда 1.

1. /Монітор/



2. /Сканер/




3. /Клавіатура/



4. /Ноутбук, портативний комп’ютер/




5. /Материнська плата/



6. /Компакт-диск, CD-диск/




7. /Жорсткий диск, вінчестер/



8. /Джойстик/



9. /Модем/


10. /Мобільний телефон/




Команда 2.

1. /Системний блок/



2. /Принтер/



3. /Ручний маніпулятор “Мишка”/



4. /Карманний комп’ютер, електронна записна книжка/



5. /Мікропроцесор, процесор/



6. /Дискета, флопі-диск/



7. /Дисковод/


8. /Колонки/



9. /Телефакс, факс-модем/



10. /Мікрокалькулятор/




Журі підбиває підсумки та оголошує результат. Програвша команда називає ім’я гравця, який залишає команду.



ІV конкурс “Відгадай слово”

Ведучий

Розпочинаємо наступний конкурс. Командам необхідно вгадати зашифроване слово. Команда, яка виграла попередній конкурс першою називає букву (або слово). В випадку помилки хід переходить до іншої команди.

Увага, задання.

Цей винахід привів до появи персональних комп’ютерів.



Журі підбиває підсумки та оголошує результат. Програвша команда називає ім’я гравця, який залишає команду.


V конкурс. “Антивірус”

Ведучий

Поки хакери співали – в нашому тексті слова позникали. Гравцям необхідно відновити початковий текст, вставивши пропущені слова і дати. Відіграє роль швидкість та правильність відповіді. За кожну помилку ви будете покарані штрафом в 10 секунд. За результатами цього конкурсу троє гравців вийдуть до вирішального етапу де і розіграють звання “Інформатікус – 2012”.

Гравцям роздається завдання. Журі перевіряє роботи та оголошує імена трьох гравців, які залишаються в грі.
Завдання для гравців

Люди вчилися рахувати на протязі багатьох століть. Почала рахунок людина на пальцях. З появою чисел людина занурилася в океан обчислень. Стало очевидним, що їх здолати не так просто. Так з'явився перший прилад для рахування – абак – невелика дошка з цифрами, які вперше застосували в стародавньому Китаї.

Китай - одна з найстаріших цивілізацій у світі, безперервна історична традиція якої налічує майже 5000 років.
Пізніше винайдена логарифмічна лінійка.
Логарифмі́чна лінійка - аналоговий обчислювальний пристрій, що дозволяє виконувати кілька математичних операцій, основними з яких є множення і ділення чисел.

В 1642 році видатний французький математик і фізик Б. Паскаль сконструював першу в історії машину, за допомогою якої навіть незнайомі з правилами арифметики могли проводити складання і віднімання. Машину Паскаля удосконалив Г. Лейбніц. Так з'явився арифмометр, винайдений Лейбніцем в 1673 році в Петербурзі.

Вперше ідею створення рахунково-аналітичної машини виказав англійський учений Чарльз Бебідж. Проте низький технологічний рівень того часу не дозволив здійснити створення цієї аналітичної машини.

Ча́рлз Бе́ббідж (англ. Charles Babbage; * 26 грудня 1792 - † 18 жовтня 1871) - англійський математик і економіст, винахідник першої обчислювальної машини з програмним управлінням, принципи якої на ціле століття випередили науку і техніку, а в наш час знайшли втілення в ЕОМ.

Перша в світі ЕОМ – ЕНІАК була створена в 1946 році в Пенсільванському університеті в США.

Не слід плутати з Університет штату Пенсильванія. Пенсильванський університет або Університет Пенсильванії (англ. University of Pennsylvania) - університет в місті Філадельфія, штат Пенсильванія, заснований в 1740 Бенджаміном Франкліном.
В 1952 році в Києві під керівництвом С.О. Лебедєва була створена швидкодійна ЕОМ МЕСМ, яка виконувала 10 тисяч операцій в секунду. Дуже скоро з'явилися машини третього покоління, які переробляли вже не тільки числа, але і слова. На зміну їм прийшли машини четвертого покоління, які можуть виконувати мільярди операцій в секунду.

VІ конкурс “Інформатікус”

Ведучий

Настав час вирішального етапу гри. Для того, щоб визначити в якій послідовності гравці будуть відповідати на питання допоможе конкурс “Кодувальник”.


1 2 3 4


ИІЙ





5 6 7

Універсальний електронний прилад для обробки інформації



5 6 5 6 9 0 7 2 7

__ __ __ __ __ __ __ __ __

(комп'ютер)
Ведучий

Гравець, який найшвидше справився з завданням обирає тему і номер під яким він буде відповідати на питання.

Електро́нний при́лад (ЕП) - прилад для перетворення електромагнітної енергії з одного виду в інший, в процесі взаємодії створених в ньомо електронних потоків з електромагнітними полями, в середовищі, яке заповнює його внутрішній простір (вакуум, газ, напівпровідниковий матеріал, тощо).
Обробка інформації́ - вся сукупність операцій (збирання, введення, записування, перетворення, зчитування, зберігання, знищення, реєстрація), що здійснюються за допомогою технічних і програмних засобів, включаючи обмін по каналах передачі даних [6.

Червоному кольору відповідають питання з теми “Пристрої введення та виведення інформації”.

Синьому кольору – “Носії інформації”

Зеленому кольору – “Інформація та інформаційні процеси”

Сірий колір – це загальні питання.

Відповідь на питання своєї теми приносить гравцеві 2 бали, відповідь на питання суперника – 3 бали, відповідь на загальні питання – 1 бал. Кожному з гравців необхідно дати відповідь на 6 запитань. На роздуми дається 10 секунд. Переможе гравець який набрав найбільше балів. В випадку, якщо всі гравці наберуть однакову кількість балів, то перемогу отримає той хто першим відповість на додаткове питання з категорії “Загальні питання”.


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25



КАТЕГОРІЯ

ПРИСТРОЇ ВВЕДЕННЯ ТА ВИВЕДЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ”

1. Назвіть основні пристрої для введення інформації?

/Клавіатура, миша, монітор/


5. Призначення клавіші Caps Lock?

/Вмикання режиму введення великих літер/

8. Як називається аналог “мишки” в портативних комп’ютерах (ноутбуках)?

/Трекбол/


15. Назвіть основні пристрої для виведення інформації?

/Монітор, принтер/


17. Які види принтерів Ви знаєте?

/Матричні, струменеві та лазерні/


24. Для чого потрібен такий принтер, як плоттер?

/Для друкування графічної інформації/



КАТЕГОРІЯ

НОСІЇ ІНФОРМАЦІЇ”

3. Скільки біт в 1 байті?

/8 біт/
6. Назвіть одиниці вимірювання інформації в порядку зростання.

Одини́ця вимі́рювання (англ. measuring unit, unit of measure) - певний умовний розмір фізичної величини, прийнятий для кількісного відображення однорідних з нею величин.

/Біт, байт, кілобайт, мегабайт, гігабайт, терабайт/

12. Яка різниця між CD-R та CD-RW?

/На CD-R можна записати 1 раз, на CD-RW – багато разів/
14. Пристрій, призначений для читання CD-дисків?

/CD-ROM/
18. По яких концентричних колах відбувається запис на диски?

/По доріжках/
21. Найменша фізична ділянка поверхні диска, на яку можна записати дані.

/Сектор/



КАТЕГОРІЯ

ІНФОРМАЦІЯ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ”

4. Що несе повідомлення, якщо воно не несе корисної інформації?

/Шум/
7. Як називаються дії, які виконуються з інформацією?

/Інформаційні процеси/
11. Як називається послідовність сигналів?

/Повідомлення/


19. Як називається повідомлення, яке не залежить від суджень будь-кого?

/Об'єктивне/


22. Фізичне середовище, у якому зберігаються повідомлення.

/Носії/
25. Що є спільним між папірусом, берестяною грамотою, книгою і дискетою?

/Зберігання інформації/
КАТЕГОРІЯ

ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ”

2. Які Ви знаєте види комп'ютерних мереж?

/Локальні, глобальні/


9. Наведіть приклади професій, в яких можна застосовувати ПК.

/Художник, науковець, бухгалтер, музикант і т.д./


10. Як правильно завершити роботу в ОС Windows

/Пуск  3авершення роботи/


13. Якщо вам потрібен принтер для домашнього використання за оптимальну ціну, ви оберете …?

/Струменевий/


16. Функціональні клавіші – це...?

/F1 – F12/


20. Програми, що використовуються для упаковки файлів.

/Архіватори/


23. Як називається програма, яка вміє самовідтворюватися?

/Вірус/




Скачати 130.92 Kb.