Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Володимир Рунчак, композитор, диригент, художній керівник Концертної серії «Нова музика в Україні»

Скачати 30.14 Kb.

Володимир Рунчак, композитор, диригент, художній керівник Концертної серії «Нова музика в Україні»




Скачати 30.14 Kb.
Дата конвертації02.05.2017
Розмір30.14 Kb.

Володимир Рунчак, композитор, диригент, художній керівник Концертної серії «Нова музика в Україні»

В деяких мистецьких колах, мусується така думка, що творчі спілки створені ще за Сталіна і чи взагалі вони потрібні на сьогодні?
Творча спілка - це добровільне об'єднання професійних творчих працівників відповідного фахового напряму в галузі культури та мистецтва, яке має фіксоване членство і діє на підставі статуту.
Керівни́к, також мéнеджер - найманий робітник, зайнятий професійною організаторською діяльністю в органах керування підприємства, фірми, установи, наділений суб'єктом власності визначеними повноваженнями.
Яка ваша думка?


Я хочу спитати, а Міністерство культури в тому вигляді, в якому воно є сьогодні (було вчора, позавчора і, не дай Боже, завтра) – це не пережиток радянської епохи? Найголовніше не те, як називається організація і коли вона створена, а те, що вона робить. Я вважаю, що наша організація: Національна всеукраїнська музична спілка, робить дуже багато, попри те, що фінансування з боку держави (через Міністерство культури, а не Міністерством культури) різко скоротилося;
Націона́льна всеукраї́нська музи́чна спі́лка (НВМС) - одне із найстаріших і найбільших професійних творчих об'єднань митців України. Членами спілки є майже дві тисячі професійних діячів музичного мистецтва.
суттєво зменшилась й кількість працівників. Тим не менше, проводиться фестиваль за фестивалем, концерт за концертом, що доводить: ця організація дійсно є і творчою, і національною. Наприклад, в період тільки десяти днів березня ми провели три великих заходи: Третій всеукраїнський фестиваль «День українського баяна і аккордеона». Це - 50 концертів по всій Україні. Тільки у Києві концерти відбувалися впродовж двох днів з 12.00. дня до 21.00. вечора, і були зарубіжні гості з Польщі, Словаччини, Японії та Німеччини, які приїжджали за свої кошти, бо ми не могли сплатити їм нічого, навіть квиток на автобус з аеропорту «Бориспіль» до центру Києва. Далі: конкурс арфістів, ініційований Асоціацією арфістів України та гітарний конкурс «Гітас». З 1988-89 р.р. плідно працює Концертна серія та Камерний ансамбль «Нова музика в Україні». В окремі сезони, ми проводили до 25 концертів з різними програмами та лише один раз нам Міністерство культури запропонувало допомогу і то, в літній період, коли й концерти не було де проводити. Очевидно, якийсь їхній проект злітав і потрібно було кудись гроші сплавити. Хто наказував нам баяністам, арфістам, композиторам проводити ці фестивалі, конкурси та концерти? Ніхто; і ніхто гроші державні не давав, це - самоорганізація знизу від музикантів, і як завжди без допомоги Мінкульту. Тому, чи потрібне в цій країні таке Міністерство культури (і відпочинку) коли й без нього проводяться фестивалі, конкурси та концерти? Не переконаний, що потрібне. Це свідчить про те, що там, де робиться справа для української держави, там і є державна організація.
Державна організація - організація, що створена для здійснення державою своїх функцій.
Уд Уд (араб. عود‎, вірм. Ուդ, ассір. ܥܘܕ - ūd, тур. ud або ut, грец. ούτι, азерб. ud, івр. עוד‎ - ud) або Барбет (перс. بربط‎ - barbat) - струнний щипковий інструмент. Широко розповсюджений в країнах Закавказзя, Середньої Азії та Ближнього Сходу з VI століття.
А не там, де працюють державні службовці з відповідними пільгами. А наскільки робиться українська справа в Міністерстві культури, спитайте краще в українських діячів культури. Міністри міняються в рік по кілька, а українському мистецтву стає гірше і гірше. Був втішений призначенням нового міністра культури, оскільки симпатизував йому, як прогресивному політику, та й об’єднання двох посад міністра і гуманітарного віце-прем’єра давало надію на те що культурі стане хоч трошки легше. А який результат: спілкам зменшене і без того жалюгідне фінансування, грошей не має для оплати комунальних послуг, зарплати поодиноким працівникам, про яку творчу діяльність може йтися?
Комуна́льні по́слуги - включають житлово-комунальні послуги, благоустрій населених пунктів, побутове обслуговування населення та інше.
В Америці немає Міністерства культури, але культура підтримується і ще й як. Держава створила такі механізми оподаткування бізнесу, що добре всім: державі, бізнесу і культурі. Економія на чиновниках величезна, а кращі оркестри - там, музеї, зарплати митцям - там. Чому чиновник, а не митець має казати, підходить це чи не підходить, хто він такий? Його завтра звільнили або люстрували, а за нанесену шкоду мистецтву і культурі ніхто не відповідає. Творів композиторів не закуповують, музичних видавництв немає (животіє «Музична Україна»), твори сучасних українських композиторів на радіо не почуєш, бо за сучасного автора треба заплатити, а за класику – ні, авторське право перетворене в авторське безправ’я тощо.
Композитор Компози́тор (ж.р. композиторка, від лат. componere - складати в ціле) - автор музичних творів: особа, що займається створенням музики.
Має цим займатись Міністерство культури? Має і повинне. Я дуже критично відношуся до роботи Мінкульту. Спитати б, для кого вони працють? Для Президента, Уряду чи Верховної Ради, оскільки там приймаються їхні звіти? Але не для них міністерство має працювати, а для нас – українських митців, яких вони мінкультівці давно вже перетворили у мистецьких жебраків і постійних прохачів. Вони отримують зарплатню завдяки нашим податкам і фактично ми їх взяли до себе на роботу, а вони, замість того, щоб допомагати нам, тільки шкодять. Тому я виступаю різко проти позиції окремих чиновників від мистецтва, що ніби-то Національні творчі спілки не потрібні (ім, чиновникам, може й не потрібні). Вони сьогодні міністри (т.з. сталінських міністерств), а завтра про них ніхто й не згадає. А твори українських митців (т.з. сталінських спілок) залишаться національним надбанням на багато прийдешніх поколінь.


Скачати 30.14 Kb.

  • Національна всеукраїнська музична спілка