Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Якщо два-три компліменти здатні зробити людину радісною на цілий день, то яким же треба бути негідником, щоб, знаючи про це, цього не робити

Скачати 78.24 Kb.

Якщо два-три компліменти здатні зробити людину радісною на цілий день, то яким же треба бути негідником, щоб, знаючи про це, цього не робити




Скачати 78.24 Kb.
Дата конвертації02.05.2017
Розмір78.24 Kb.

Доповідь на педагогічну раду

«Позитив у житті: компліменти та похвала»

Якщо два-три компліменти здатні зробити людину радісною на цілий день, то яким же треба бути негідником, щоб, знаючи про це, цього не робити.

Компліме́нт (фр. compliment) - це особлива форма похвали, вираз схвалення, поваги, визнання або захоплення; люб'язності, приємні слова, утішний відгук, відфільтровані лестощі.
Індиві́д, Індиві́дуум (лат. individuum - неподільний) - окремий організм, який існує самостійно, зокрема людина, особа, одиничний представник роду людського.
Педагогіка Педаго́гіка (грец. παιδαγωγική - майстерність виховання) - наука про спеціально організовану цілеспрямовану і систематичну діяльність з формування людини - про зміст, форми і методи виховання, освіту та навчання.

Коли ви проговорює і записуєте про себе багато доброго, акцентуєте увагу на позитиві, ви починаєте бачити навколо більше хорошого. А якщо при цьому говорити оточуючим людям компліменти, хвалити їх, то вони теж будуть ставитися до вас позитивно. Таким чином, кількість позитиву у вашому житті значно збільшиться.
Кількість - в Арістотелівській логіці друга з 10 категорій (класів, розрядів, які спрощують процес розумового визначення будь-якої речі), побічна обставина матеріальних речей , за допомогою якої вони поширюються в просторі, вимірюються якоюсь математичною нормою і здатні бути поділеними на окремі частини.
Ось чому так важливо навчитися говорити компліменти, хвалити людей.


  1. Різновиди спілкування

Кожному з нас постійно доводиться спілкуватися з людьми. І ми знаємо, що успіх спілкування залежить від уміння справити позитивне враження на партнера, колегу або клієнта. Спілкуючись, ми використовуємо похвалу та компліменти, критику й осуд. Давайте докладніше розглянемо ці поняття.

І комплімент, і похвала висловлюють наше позитивне ставлення до людини чи колективу, але мають невелике розходження.

Особистість - відображення соціальної природи людини, розгляду її як індивідуальності та суб'єкта соціокультурного життя, що розкривається в контекстах соціальних відносин, спілкування і предметної діяльності, соціально зумовлена система психічних якостей індивіда, що визначається залученістю людини до конкретних суспільних, культурних, історичних відносин Під «особистістю» розуміють стійку систему соціально значущих рис, що характеризують особу як члена того чи іншого суспільства або спільноти. Поняття «особистість» характеризує суспільну сутність людини, пов'язану із засвоєнням різноманітного виробничого і духовного досвіду суспільства. Деякі теорії особистості не включають в неї біологічні характеристики людини, інші, приміром, фрейдизм, надають біологічним чинникам визначального значення. Більш виваженим є трактування особистості як динамічної єдності біологічного та соціального.



Комплімент — це точне словосполучення, спрямоване на розвиток або посилення якоїсь якості, здібності, певного вміння в людині або колективі. Це такі фрази, як: «Твоя життєрадісність мене захоплює», «Тут зібралися дієві й енергійні люди», «Слухаючи вас, я в захваті від вашого вміння говорити з різними людьми їхньою мовою».

Похвала висловлює тільки емоційне позитивне ставлення до людини. Наприклад, фрази:

«Ти хороший», «Ти мені подобаєшся», «Мені з тобою добре», «Ви чудові люди» і подібні — це похвала, вираження нашого позитивного ставлення до людини або групи людей.

Здібності - індивідуально стійкі психічні властивості людини, що визначають її успіхи в різних видах діяльності. Задатки - це потенційні можливості, що виявляються в діяльності, яка не може існувати без них.
Словосполучення - поєднання слів, утворене за нормами мови з двох або більше повнозначних слів, пов'язаних між собою синтаксично, яку використовують як лексично-семантичний матеріал номінативної (знакової) функції в реченні й поза ним.
Колекти́в - cукупність людей, об'єднаних спільною діяльністю, спільними інтересами, метою, проектом. Група людей, зв'язаних спільною працею в одній організації, установі, на підприємстві тощо. За видом діяльності розрізняють трудові, навчальні, військові, спортивні, художньої самодіяльності та інші колективи.

Далі уточнимо (прояснимо) поняття критика й осуд.

Критика — це висловлювання, яке виявляє конкретні якості або дії, негативні з точки зору того, хто критикує.

Аспект (лат. aspectus - вигляд, погляд) - поняття філософії (онтології, теорії пізнання). У філософії аспект розглядається
«Як ти мене вже дістав своїм песимізмом», «Ти поганий, ти егоїст, ти любиш тільки себе», «Мені з тобою погано тому, що ти завжди шукаєш крайніх», «Послухав я твою лекцію, і те, що ти торочив і ковтав закінчення, мені не сподобалося» — все це критика, тому що вказуються конкретні недоліки співрозмовника.

Осуд — це емоційне негативне ставлення до співрозмовника. Наприклад: «Як ти мене вже дістав», «Ти поганий», «Мені з тобою погано», «Послухав я твою лекцію, і вона мені не сподобалася» — це осуд.


  1. Коли і навіщо потрібні похвала, комплімент, критика.

Для того, щоб створити атмосферу єдності та спільності з незнайомими нам людьми, або для зміцнення і підтримки добрих відносин з людиною чи з колективом (наприклад, перед складною розмовою) підходять фрази «Ти мені подобаєшся», «Я Вами захоплююся», «Я тобою пишаюся», «Ти супер», «Ти кращий», «Ми молодці».
Спільнота - це група людей, які з будь-якої причини відчувають досить спільного між собою, щоб мати спільні прагнення, цілі та структури.

Негативний емоційний вислів (осуд) проводить розмежувальну лінію між людиною, яка засуджує, і тим, кого засуджують. І скоріше за все, призведе не до позитивних змін у співрозмовникові, а до складнощів у стосунках.


На відміну від «спільного» позитивного впливу похвали, комплімент при правильному застосуванні може творити дива. Розглянемо приклад. Мати похвалила сина за наведення порядку на столі, з чим зазвичай у нього були великі проблеми. Хоча насправді її син порядку не наводив, так що, можна сказати, комплімент був виданий авансом. Син поцікавився: «Мамо, а коли це було?». Мама сказала, що в четвер. Зайшовши в кімнату сина наступного дня, вона була приємно здивована, тому що її енергія, вкладена авансом в таку якість свого сина як акуратність, принесла дивовижний результат — син прибрав на своєму столі.

За критикою, як правило, стоїть інтерес до людини, бажання їй допомогти, але неконструктивним способом або в неконструктивній формі. Відповідно той, хто критикує, очікує від співрозмовника подяки (часто несвідомо) за увагу, за високий рівень компетенції в цьому питанні.
Несвідоме - дія природжених інстинктивних потягів у психічному житті людини, що в свою чергу ще й біологічно детермінуються, забуваючи при цьому про соціальні та природні чинники в детермінації людської життєдіяльності.
Компете́нція (лат. competentia, від compete - взаємно прагну; відповідаю, підходжу) - сукупність предметів відання, завдань, повноважень, прав і обов'язків державного органу або посадової особи, що визначаються законодавством.
Але у відповідь отримує, в кращому випадку, мовчазну образу, а в гіршому — гучний скандал з рукоприкладством. Реакція на критику взагалі-то закономірна: якщо критик направляє співрозмовникові негативну енергію, то найчастіше співрозмовнику від цього стає гірше. Фраза «Як ти мене вже дістав своїм песимізмом» може призвести лише до того, що песимізм співбесідника збільшиться. Фраза «Ти поганий, ти егоїст, ти любиш тільки себе» навряд чи змінить людину на краще.

Усе-таки краще відразу замінити критику на те, буде корисним користь і людині, і вам. Ми рекомендуємо техніку «бутерброда», або - . Підплюсами маються на увазі компліменти або похвала, а під мінусом — критика, але виражена у формі поради або пропозиції.

По́пит і пропози́ція (правильно українською: попит і пропонування) - економічна модель, що описує процес ціноутворення на ринку. Ця модель вводить поняття попиту та пропозиції як універсальні характеристики ринку та доводить, що, за умовами певних припущень, ці характеристики урівноважуються та приводять до встановлення певної ціни на даний товар.

Ось приклад застосування цієї техніки. Можна розкритикувати співрозмовника: «Послухав я твою презентацію, Андрію, і те, що ти торочив і ковтав закінчення, мені не сподобалося». Що ми отримаємо у відповідь? Правильно, швидше за все, він нам відповість з образою: «Не подобається не слухай!» І ми втратимо товариські відносини з цією людиною. Як краще вчинити?

Спочатку говоримо людині комплімент або похвалу— це плюс. «Андрію, сьогодні, слухаючи твій виступ на презентації, я почув у ньомубагато корисної та нової інформації». Потім переформулюємо критичне висловлювання або його частину в пораду або пропозицію — це мінус: «По-моєму, якщо ти будеш давати цю інформацію трохи повільніше...». І завершуємо ще одним компліментом або похвалою — плюсом: «...то набагато більше людей отримають користь від цієї потрібною та цікавої інформації».

►► Здавалося б, так легко сказати комплімент. Тоді чому часто чуєш у відповідь після сказаної приємності: «Не треба мені лестити», «Що ти хочеш від мене?», «Тобі щось від мене треба» тощо. Адже щиро хотілося сказати співбесідникові щось добре і хороше.
3. Як зробити комплімент

Як у повсякденному житті, так і на роботі, важливо вміти привернути до себе співрозмовника, створити теплу та доброзичливу атмосферу, сформувати навколо себе «теплий світ». Комплімент — кращий засіб для досягнення бажаного результату.

Результат, пі́дсумок, (заст. ску́ток, вислід) - кінцевий наслідок послідовності дій. Можливі результати містять перевагу, незручність, вигоду, збитки, цінність і перемогу. Результат є етапом діяльності, коли визначено наявність переходу якості в кількість і кількості в якість.



Як же можна зробити щирий комплімент?

Найпростіше — говорити про свої почуття, знаходячись поряд з цією людиною. Не прийняти такий комплімент важко — це ж мої почуття, мої відчуття. Навіть якщо вони помилкові, я просто їх промовляю і не нав'язую. Тому я можу сказати: «Я захоплююся Вашої впевненістю в собі й сам поруч з Вами сповнююся вірою в себе, відчуваю, що в мене все вийде», «Дивлячись, як Ви вмієте радіти всьому в цьому житті, я відчуваю, що і моє життя наповнюється радістю». Цей спосіб чудово застосовувати, коли ви недостатньо знаєте людину.

Другий спосіб — похвалити чи сказати комплімент людині у зв'язку з чимось матеріальним, що належить їй. Наприклад, ви заходите до своєї сусідки, бачите в неї прекрасні кухонні меблі і кажете, приміром, таке: «Яка дивовижна кухня!
Прекра́сне - категорія естетики, що характеризує явища з точки зору досконалості, наявності вищої естетичної цінності. «Явища можна вважати прекрасними, коли вони в своїй конкретно-плотській цінності виступають як суспільно-людські цінності, що втілюють затвердження людини в світі, свободи суспільства і людини, що свідчать про розширення меж, сприяють гармонійному розвитку особи, виникненню і якнайповнішому прояву людських сил і здібностей».
Ме́блі (від лат. mobile - рухомий через фр. meuble) - рухлядь, рухоме майно, тобто та частина майна, яку на відміну від нерухомого, можливо переміщувати. У вузькому розумінні це лише вбудовані чи розташовані окремо предмети житла, призначені для зберігання різних предметів використання людини, комфорту.
Це скільки треба було вкласти сил, щоб таку красу для своєї сім'ї підібрати! Відразу зрозуміло — ти творча людина й турботлива господиня». Чоловікові можна сказати по-іншому: «Яка дивовижна кухня, як треба було трудитися, щоб стільки грошей заробити на таку красу!
Чоловік Чолові́к (множина - чоловіки) - це доросла людина чоловічої статі, однієї з двох статей роду людей (людина іншої статі - жінка). Символ чоловіка - ♂, символ Марса. Немовлята чоловічої статі часто асоціюються у західних культурах з блакитним кольором, у той час як немовлята жіночої статі, - з рожевим.
Відразу видно, ви дуже працелюбні й умієте досягати наміченого». Здавалося, миговоримо про меблі, але чомусь крила у ваших сусідів розправляються, і ви для них стаєте найбажанішим гостем.

Третій спосіб — похвалити чи сказати комплімент людині за якості, вміння, навички, які відкрито в неї проявляються. Цей вид компліменту працює, коли ви добре знаєте цю особу. Ви знаєте, що ваш колега по роботі — цілеспрямована людина, завжди ставить цілі та їх досягає. При зустрічі з нею можна про це сказати так: «Ти знаєш, мене захоплює твоянаполегливість у досягненні своїх цілей.Якщо ти щось запланувала, ти обов'язково цього досягаєш. Ти відповідальна людина». Ви знаєте, що ваш знайомий дуже смачно готує борщ: «Ти так смачно готуєш борщ, пальчики постійно облизував в очікуванні його дегустації». Ми відкрито говоримо людині про її сильні сторони та підкреслюємо їх, оскільки добре знаємо її. Але якщо ви через три секунди знайомства зі співрозмовником скажете, що він дуже розумний, то, швидше за все, це буде лестощами.
Ле́стощі - похвала з корисливою метою, підлабузництво, лукава догідливість, удаване схвалення, принижене потурання. У поняттях Св. Русі гріх проти істини, правди й справедливості, а виходить, проти Бога.


Є ще один спосіб сказати комплімент або похвалу людині — це «комплімент через третю особу». Суть його полягає в наступному. Ви говорите людині, з якою спілкуєтеся, слова іншої людини, значущої для неї. Наприклад: «Ти знаєш, моєму директорові дуже сподобалося, як ти себе галантно виявив на вчорашньому заході, коли подав руку нашій Ганні Іванівні та допоміг їй спуститися зі сцени». Тобто ви говорите похвалу або комплімент, але зі слів іншої людини. Головне, щоб це так і було (або приблизно так). Цей спосіб працює, коли говорите ви, і так само він працює коли говорять вам.
4. Індивідуалізація компліментів

Освоївши прості форми похвали та компліментів, вам варто перейти на наступний рівень: підберіть індивідуальну форму компліменту для кожної людини в залежності від її характеру.

Проаналізуйте поведінку свого партнера або постійного клієнта: хтось відрізняється впевненістю, хтось — сердечністю, для одного головне — підійти до справи творчо, для іншого — сенс роботи в її надійності та непорушності.

Характер (термін «характер» - грецького походження, він означає «риса», «ознака», «відбиток»)- це сукупність відносно стійких індивідуально-своєрідних якостей особистості, що виявляються у поведінці, діяльності та ставленні до людей, колективу, до себе, речей, роботи і тощо.
Поведінка Поведі́нка - родовий термін, який охоплює різні реакції живого організму чи групи організмів.
Постарайтеся зробити компліменти для людей з різними особистісними якостями теж різними, наприклад, такими (у вигляді розповідної пропозиції або питання):

Комплімент для розумних, інтелектуальних людей: «Слухаючи твоє мовлення, я радію, як тивмієш ясно і чітко викладати свої думки і бажання», «Цікаво, як у вас виходить так точно та ясно формулювати свої думки та ідеї?».

Особливо ефективна похвала для спілкування з незнайомими людьми (холодні контакти, презентація), оскільки компліменти в цьому випадку недоречні. Люди ставляться до них з недовірою, розмірковуючи приблизно так: «Ти ж нас зовсім не знаєш, звідки така точність? Напевно, ти нам лестиш, тому що тобі щось потрібно».



Комплімент для творчих людей: «Вирішуючи разом з вами нагальні для нашої фірми завдання, кожного разу радію (захоплююся), яка ви творча особистість, й особливо приємно, що я починаю завдяки вам дивитися по-іншому на світ», «Мені давно вже цікаво, як у вас народжуються такі оригінальні ідеї?».
Оригінал - (від лат. originalis - первісний) - первісний, справжній.
Комплімент для людей сердечних: «Коли я розмовляю з такою гармонійною і чуйною людиною, я відчуваю себе добре та спокійно», «Зробіть ласку, поділіться, як ви можете так по-доброму ставитися до тих, хто вас критикує?». Комплімент для активних, впевнених у собі людей: «Ви такий дієвий і впевнений в собі чоловік, поруч з Вами відчуваєш себе справжньою жінкою», «Як ти так можеш легко наполягати на своєму? Мені таке вміння необхідне як повітря».

Комплімент для людей веселих: «Ви такий життєрадісний і веселий, що від вас просто заражаєшся оптимізмом», «Поділися таємницею, як у тебе виходить від усього отримувати задоволення та захоплюватися усім?
Таємни́ця - те, що не підлягає розголошенню, що приховується від інших обмеженим колом осіб або особою.
»

Пам'ятайте, що за допомогою компліменту або похвали ми можемо підняти настрій людині, підбадьорити її, заохотити, зробити своїм союзником або другом, а значить, зробити більш щасливим і себе коханого.

Доповідь підготувала

вчитель математики



Медвинської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Ткаченко Н. В.


Скачати 78.24 Kb.

  • Різновиди спілкування
  • Коли і навіщо потрібні похвала, комплімент, критика. Для того, щоб створити атмосферу єдності
  • 3. Як зробити комплімент
  • 4. Індивідуалізація компліментів