Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Є. А. Гостіщев, студ гр. Кі-08-1

Скачати 41.67 Kb.

Є. А. Гостіщев, студ гр. Кі-08-1




Скачати 41.67 Kb.
Дата конвертації07.06.2017
Розмір41.67 Kb.

Є.А. Гостіщев, студ. гр. КІ-08-1

Кіровоградський національний технічний університет

Основні типи графічних режимів комп’ютерних відеоадаптерів


В статті описані всі основні типи відеорежимів. Починаючи від тих, котрі використовувалися в перших комп’ютерах, і до сучасних.
MDA (англ. Monochrome Display Adapter) — перший відеоадаптер комп'ютерів IBM PC.
MDA (англ. Monochrome Display Adapter) - перший відеоадаптер комп'ютерів IBM PC.

Був введений фірмою IBM в 1981 році як стандартний відеоадаптер, а також як стандарт на відеодисплеї, що підключаються до такого відеоадаптера. Відеоадаптер MDA не підтримував роботу в графічному режимі. Єдиним доступним відеорежимом був монохромний текстовий режим (відеорежим номер 7 PC), в якому на екрані відображалась матриця символів з 80 стовпчиків і 25 рядків.

Відеорежими з такою кількістю символів в рядку і рядків на екрані прижилися. Наприклад, вихідні тексти ядра Linux відформатовані так, що в кожному рядку міститься не більше 80 символів, що дозволяє без проблем проглядати їх в текстовому режимі.

HGC (англ. Hercules Graphics Card) – відеоадаптер та відповідний стандарт дисплеїв для IBM PC.

Текстовий режим Текстовий режим - режим комп'ютерного відеоадаптера, в якому екран представлений у вигляді решітки знакомісць (а не пікселів, на відміну від графічного режиму). У кожному зі знакомісць може перебувати лише один символ з обмеженого набору.
HGC (англ. Hercules Graphics Card) - відеоадаптер та відповідний стандарт дисплеїв для IBM PC. Він підтримує один текстовий режим високої роздільності і один графічний режим. Відеоадаптер підключався до монохромного (зеленого, світло-коричневого або, іноді, чорно-білого) монітору.
Він підтримує один текстовий режим високої роздільності і один графічний режим. Відеоадаптер підключався до монохромного (зеленого, світло-коричневого або, іноді, чорно-білого) монітору.

В 1984 році ціна відеокарти становила 499$, хоча її часто продавали за ціною нижчою, ніж встановлена виробником

CGA (англ. Color Graphics Adapter) – відеоадаптер, випущений IBM в 1981 році, і перший стандарт кольорових моніторів для IBM PC.

CGA (англ. Color Graphics Adapter) - відеоадаптер, випущений IBM в 1981 році, і перший стандарт кольорових моніторів для IBM PC.

Перша графічна плата IBM, що підтримує кольорове зображення.

Стандартна графічна плата CGA має 16 кілобайтів відеопам'яті і може підключатися або до NTSC-сумісного монітору чи телевізору, або до RGBI монітору такого, як IBM 5153. Основана на відеоконтролері Motorola MC6845, графічна плата CGA підтримує кілька графічних і текстових відеорежимів. Найвища роздільність серед усіх режимів – 640×200, найбільша глибина кольору – 4 біти (16 кольорів).

EGA (англ. Enhanced Graphics Adapter) – стандарт моніторів і відеоадаптерів для IBM PC.

Глибина кольору Глибина кольору, бітова глибина (англ. Color Depth, Bits per Pixel) - визначається кількістю бітів, які використовуються для представлення кольору одного пікселя растрового зображення.
Відеока́рта (англ. video card, також графічна карта, графічний адаптер, графічний прискорювач) - пристрій, призначений для обробки і генерації зображень з подальшим їхнім виведенням на екран периферійного пристрою.
EGA (англ. Enhanced Graphics Adapter) - стандарт моніторів і відеоадаптерів для IBM PC. Випущений IBM в 1984 році для нової моделі персонального комп'ютера IBM PC AT. Відеоадаптер EGA дозволяє використовувати 16 кольорів за роздільності 640×350 пікселів.
Випущений IBM в 1984 році для нової моделі персонального комп'ютера IBM PC AT. Відеоадаптер EGA дозволяє використовувати 16 кольорів за роздільності 640×350 пікселів. Його оснащено 16 КБ ПЗП для розширення графічних функцій BIOS і відеоконтролером ___________

© Є.А. Гостіщев, 2010

Motorola MC6845. За своїми характеристиками розташований між CGA і VGA.

Адаптер EGA, при роздільності 640×350, дозволяє одночасно використовувати 16 кольорів з можливих 64-х (по два біти на червону, зелену і синю складові). EGA також підтримує 16-кольорові варіанти графічних режимів CGA – 640×200 і 320×200; в цьому випадку можна використовувати лише кольори з палітри CGA. Вихідні режими CGA також підтримуються, хоча EGA не повністю апаратно сумісний з CGA. EGA може виводити зображення на MDA-монітор; ця можливість вмикається за допомогою перемикачів на платі, при цьому доступний лише режим 640×350.

Плата EGA підключається до шини ISA, починаючи з 8-бітної версії. Базова версія EGA мала 64 КБ відеопам'яті, чого було достатньо для монохромної графіки високої роздільності і кольорової графіки в режимах 640×200 і 320×200. З часом, більшість плат EGA почала випускатись з 256 КБ відеопам'яті. Деякі клони EGA сторонніх виробників (в тому числі ATI Technologies і Paradise) підтримують розширені графічні режими (наприклад, 640×400, 640×480 і 720×540), автоматичне визначення типу монітора і, іноді, спеціальний черезрядковий режим для CGA-моніторів.

VGA (англ. Video Graphics Array) – відеоадаптер та відповідний стандарт дисплеїв, вперше введений на комп'ютерах IBM PS/2 у 1987 році, але через його розповсюдженість також став означати і 15-контактний D-subminiature VGA connector та роздільність 640×480.

Video Graphics Array VGA (англ. Video Graphics Array) - відеоадаптер та відповідний стандарт дисплеїв вперше введений на комп'ютерах IBM PS/2 у 1987 році, але через його розповсюдженість також став означати і 15-контактний D-subminiature VGA connector та роздільність 640×480.
Наразі ця роздільність витіснена з ринку персональних комп'ютерів, але набуває популярності на ринку мобільних пристроїв.
Смартфо́ни (з англ. smart - розумний, і англ. phone - телефон) - окрема категорія телефонів, які - на відміну від простих стільникових телефонів - мають більше оперативної пам'яті і власний потужний, як для кишенькових пристроїв процесор, працюють під операційною системою Symbian 6.
VGA був останнім стандартом, якому слідувала більшість виробників відеоадаптерів.

Відеоадаптер VGA підключається як до кольорового, так і до монохромного монітору, при цьому доступні всі стандартні відеорежими. Частота оновлення екрану у всіх стандартних режимах, крім 640×480, – 70 Гц, у режимі 640×480 – 60 Гц. Відеоадаптер має можливість одночасно виводити на екран 256 різних кольорів з палітри в 262 144 кольорів (по 6 біт на червоний, зелений і синій компоненти). Об'єм відеопам'яті VGA – 256 КБ.

Відеоадаптер VGA, на відміну від попередніх відеоадаптерів IBM (MDA, CGA, EGA), використовує аналоговий сигнал для передачі кольорової інформації.

Ана́логовий сигна́л - сигнал (напруга, струм тощо), неперервний на всьому проміжку часу. Аналоговий сигнал є або вираженим синусоїдальним коливанням, або, у загальному випадку, розкладеним у ряд (Фур'є) накладанням синусоїдальних коливань певної амплітуди і частоти.
Перехід на аналоговий сигнал був зумовлений необхідністю скорочення числа дротів у кабелі. Також аналоговий сигнал давав можливість використовувати VGA-монітори з наступними відеоадаптерами, що можуть виводити більшу кількість кольорів.

MCGA (Multi-Color Graphics Array або Memory Controller Gate Array) — розробка IBM, що мала пізніше стати частиною загального стандарту Video Graphics Array (VGA). IBM PS/2 Model 25, що почали випускатись в 1987 році, мала відеосистему MCGA, вбудовану в материнську плату.

Матери́нська пла́та, систе́мна пла́та, ба́зова пла́та (англ. motherboard), відома також як головна плата (mainboard) - плата, на якій містяться основні компоненти комп'ютера, що забезпечують логіку. Плата є основою не лише персонального комп'ютера, а також смартфонів, гральних консолей.

MCGA підтримував всі режими CGA, а також монохромний 640×480 при 60 Гц і 320×200, 256 кольорів (з палітри в 262 144 кольорів) при 70 Гц. Адаптер використовував роз'єм 15-pin D-shell. Монохромні текстові режими, сумісні з монітором 5151, не підтримувались.

MCGA проіснував не довго. PS/2 Model 25 і Model 30 (що мали вбудований в материнську плату відеоадаптер) перестали вироблятись в 1992 році і ніхто не виготовляв клонів цієї відеокарти, оскільки введений в той час стандарт VGA вважався кращим.

SVGA (Super VGA) – розширення VGA з додаванням більш високих дозволів і додаткового сервісу. Відеорежими додаються з ряду 800x600, 1024x768, 1152x864, 1280x1024, 1600x1200 – усі із співвідношенням 4:3. Колірний простір розширено до 65536 (High Color) або 16.

Ко́лірний про́стір - модель представлення кольору, заснована на використанні колірних координат. Кольорова палітра будується таким чином, щоб будь-який колір був представлений точкою, що має певні координати.
7 млн (True Color). Також додаються розширені Текстові режими формату 132x25, 132x43, 132x50 SVGA є фактичним стандартом відеоадаптера приблизно з 1992 р. і по наш час.





Рисунок 1 - Порівняння розмірів та співвідношень сторін екрану в різних стандартах


Список літератури


  1. Wilton, Richard IBM Video Hardware and Firmware // Programmer's Guide to PC and PS/2 Video Systems. — Microsoft Press, 1987. — С. 544.

  2. Hercules Computer Technology (1987) Hercules Compatibility Guide (a leaflet)

  3. PC Magazine March 6, 1984 page 5 advertisement

  4. Нортон П. Основы вывода изображения // Персональный компьютер фирмы IBM и операционная система MS-DOS = The Peter Norton Programmer's Guide to the IBM PC. — М. : Радио и связь, 1992. — С. 89.

  5. Wilton, Richard Programming the Hardware // Programmer's Guide to PC and PS/2 Video Systems. — Microsoft Press, 1987. — С. 544

  6. Музыченко, Евгений. Frequently Asked Questions (Часто Задаваемые Вопросы) по видеоаппаратуре для IBM PC

  7. Фролов, Александр; Фролов, Григорий. Архитектура видеоадаптеров EGA и VGA. Программирование видеоадаптеров CGA, EGA и VGA.



Одержано 11.05.10


Скачати 41.67 Kb.