Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Загальна характеристика Датою створення дп «Морський торговельний порт Южний»

Скачати 442.82 Kb.

Загальна характеристика Датою створення дп «Морський торговельний порт Южний»




Скачати 442.82 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації28.04.2017
Розмір442.82 Kb.
  1   2   3   4

Пояснювальна записка

до звіту про виконання фінансового плану

Державного підприємства “Морський торговельний порт “Южний”

за 3 квартал 2016 року


  1. Загальна характеристика

Датою створення ДП «Морський торговельний порт Южний» вважається 27.07.1978 року.

Підставою для створення порту Южний були ряд факторів:


  • збільшення обсягів вантажопотоків,

  • поява нових видів вантажів;

  • розвиток спеціалізованого флоту;

  • необхідність у сучасному, глибоководному порту, що відповідає сучасним технологічним вимогам переробки вантажів та обробки флоту.

Порт Южний – самий глибоководний порт України, розташований на північно-західному узбережжі Чорного моря, в незамерзаючому Аджалицькому лимані.

З проведенням реорганізації в морській галузі України , що відбулась відповідно до Закону України «Про морські порти України» від 17.05.

Порт (від лат. portus - сховище, притулок, гавань, гирло) - ділянка берега моря, річки або озера з прилеглою акваторією, захищена від негоди захисними гідротехнічними спорудами, на якій розміщується комплекс будівель та пристроїв для завантаження і розвантаження суден та їх обслуговування.
Зако́н (англ. law, англ. act, нім. Gesetz n) - нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини шляхом встановлення загальнообов'язкових правил, прийнятий в особливому порядку (законодавчим), або безпосередньо народом.
2012 № 4709-VI, причали порту, акваторія та ще ряд об’єктів були передані на баланс Державному підприємству «Адміністрація морських портів України» (далі АМПУ).



Техніко-експлуатаційні показники ДП «МТП «Южний»

Первісна вартість основних засобів на 30.09.2016 р. – 4 244 089 тис. грн.


Площа –

203,9253 га

Довжина під’їзних залізничних колій – 33,4 км.
Основні́ за́соби (ОЗ) - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва чи поставки товарів, надання послуг, здачі в оренду іншим особам чи для виконання адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний термін корисного використання (експлуатації) яких більше одного року, або одного оборотного періоду.
Залізнична колія (англ. railway track; нім. Gleis n) - комплекс інженерних споруд та пристроїв, що утворюють дорогу із рейковою колією, призначених пропускати залізничний рухомий склад із установленою швидкістю.




Загальна площа складських територій – 192,3 тис.кв.м.



Відкриті – 190,0 тис.кв.м.

Криті – 2,3 тис.кв.м.

Державне підприємство «Морський торговельний порт «Южний» (далі ДП «МТП «Южний») здійснює свою діяльність на 6 причалах АМПУ.

Наявність сучасної перевантажувальної техніки, потужного портового флоту, мережі залізниць та автомобільних доріг забезпечує високу інтенсивність переробки вантажів.

Залізни́чний тра́нспорт (залізни́ця) - вид рейкового транспорту, що здійснює перевезення пасажирів та вантажів в колісних екіпажах, що рухаються залізничною колією. Залізничний транспорт є галуззю промисловості, частиною транспортної мережі логістичних ланцюгів, які сприяють міжнародній торгівлі і економічному зростанню.


ДП «МТП «Южний» надає широкий спектр послуг


Судновласникам

Вантажовласникам







1. Здійснення навантажувально-розвантажувальних робіт;

  1. Сортування вантажу по лотам, маркам, розмірам, коносаментним партіям;

  2. Сепарація вантажу;

  3. Кріплення, ув’язування, укладка вантажів, спецкріплення вантажів;

  4. Роботи по пакетуванню;

  5. Маркування та перемаркування вантажів;

  6. Переважування навалювальних вантажів на ваговій порту;

  7. Механічне очищення вантажів;

  8. Розморожування навалювальних вантажів у зимовий період;

  9. Вантажні перевезення автотранспортом порту;

  10. Транспортно-експедиторське обслуговування;

  11. Оформлення всього комплекту вантажних документів по прийняттю та відправленню вантажу.



  1. Забезпечення безпечної постановки суден до причалів;

  2. Забезпечення лідирування суден газовозів та їх безпечної стоянки в порту на протязі всього періоду навантаження;

  3. Бункеровка водою суден;

  4. Зачищення трюмів суден;

  5. Здійснення енергозабезпечення суден;

  6. Медичні послуги.



ДП «МТП «Южний» перевантажує навалювальні вантажі (вугілля, різні види руди, шрот, бентонітову глину та інші), генеральні вантажі.

Генеральні вантажі - (англ. general cargo) - це поштучний вантаж, товар (продукція), яка перевозиться в упаковці.



  1. Аналіз виробничих показників

2.1. Вантажопереробка ДП «МТП «Южний» за 3 квартал 2016 року склала 2’262,6 тис.тн., що становить 59,2% до плану на звітний квартал та 73,0% до факту за аналогічний період минулого року. Невиконання плану та зменшення вантажопереробки відносно 3 кварталу 2015 року пов’язане з падінням обсягів переробки експортної руди, а також, зі збереженням тенденції скорочення обсягів переробки транзитної руди.

Низькі ціни на міжнародному ринку залізорудної сировини і значні витрати вітчизняних експортерів на логістику (високі портові збори і тарифи на перевантаження, чергове підвищення тарифів на залізничні перевезення) змушують оптимізувати обсяги виробництва залізорудного концентрату на гірничо-збагачувальних комбінатах.

Концентра́т (рос. концентрат, англ. concentrate, нім. Anreicherungsprodukt n, Konzentrat n) - основний продукт збагачення корисних копалин, в якому вміст цінного компонента вищий, ніж у вихідній гірничій масі, що надходить на збагачення.
Також, останнім часом спостерігається часткова переорієнтація українських постачальників залізорудної сировини з експортних ринків на внутрішні (вітчизняні меткомбінати). В таких умовах ще значніше загострюється конкурентна боротьба за вантажопотоки між стівідорними компаніями. За статистикою ДП «АМПУ», на теперішній час в загальній обробці вантажів в українських портах 70% припадає на частку приватних стивідорних компаній. Державним підприємствам, які на сьогоднішній день перераховують 75% чистого прибутку до бюджету і на яких досі залишається актуальною проблема застарілого перевантажувального обладнання, складно конкурувати з приватними операторами, які мають більш сучасне обладнання і відповідно швидкість перевантаження.
Чи́стий прибу́ток (Net Income) - частина балансового прибутку підприємства, що залишається в його розпорядженні після сплати податків, зборів, відрахувань і інших обов'язкових платежів до бюджету. Чистий прибуток використовується для збільшення оборотних коштів підприємства, формування фондів і резервів, і реінвестицій у виробництво.
Введення на нашому підприємстві в експлуатацію 3-х сучасних кранів «Тукан» дозволило значно збільшити інтенсивність обробки суден, але в даний час заміни вимагають більше ніж три десятки портальних кранів. В ситуації що склалася, можна запропонувати лише конкурентні тарифи, що і намагалося зробити наше підприємство (впроваджені диференційні ставки НРР, зменшені тарифи на додаткові послуги з основної діяльності).

За 9 місяців 2016 року вантажопереробка склала 10’363,7 тис.тн., що становить 90,3% до плану.

Вантажопереробка ДП «МТП «Южний» за 3 квартал 2016 року, тис.тн.

 

 

3 квартал 2015р. факт

3 квартал 2016 рік

% 2016 р.

 

 

план

факт

% викон.

плану


до 2015 р.

Вантажопереробка разом

3 098,0

3 825

2 262,6

59,2

73,0

в тому числі:
















вугілля




447,3

500

459,3

91,9

102,7

руда

2 648,2

3 325

1 794,5

54,0

67,8

бентонітова глина

2,5

-

3,1

-

-

шрот

-

-

5,7

-

-


2.2. За 3 квартал 2016 року обсяги переробки транзитних вантажів зменшились відносно плану на 532,2 тис.тн. або в 3,4 рази а відносно факту за аналогічний період минулого року на 140,5 тис.тн. або на 39,2%. Доля транзиту у загальному обсязі вантажообігу за 3 квартал 2016 року склала 9,6%, що на 2 п. менше рівня аналогічного періоду минулого року.

Доля імпортних вантажів в загальному обсязі перевалки вантажів ДП «МТП «Южний» за звітний квартал склала 18,5%, величина об’ємів переробки імпортних вантажів збільшилася відносно аналогічного кварталу 2015 року на 14,8%.

Питома вага експорту за 3 квартал 2016 року склала 58,2%, що на 18,3 п. менше рівня аналогічного періоду минулого року, об’єм експортних вантажів зменшився за звітний квартал на 44,1%.

В 3 кварталі 2016 року було оброблено 310,6 тис.тн. каботажного вантажу, доля якого в загальному обсязі вантажопереробки склала 13,7%. В 3 кварталі 2015 року каботажний вантаж не перероблявся.



2.3. За 3 квартал 2016 року ДП «МТП «Южний» оброблено 26’865 залізничних вагони, що на 35,3% менше аніж за 3 квартал 2015 року. Затримки обробки вагонів з вини підприємства не було.

2.4. За звітний період ДП «МТП «Южний» оброблено 45 суден, що на 15% більше аніж за 3 квартал минулого року.
Звітний (податковий) період - період, за який платник податку зобов'язаний проводити розрахунки податку та сплачувати його до бюджету.
Але, у зв’язку з тим, що вантажопідйомність майже половини оброблених в звітному кварталі суден складала до 20 тис. тн. (каботаж), кількість вантажу на одне судно зменшилася на 36,3% відносно аналогічного періоду 2015 року та склала 50,3 тис. тонн.

2.5. Зберігання вантажів здійснюється на відкритих та критих складських площах. Обсяг вантажів, які пройшли через склад за звітний квартал склав 1’998,2 тис.тн, що становить 64,9% до факту 3 кварталу 2015 року. За 3 квартал 2016 року середній термін зберігання зменшився на 10 діб відносно аналогічного кварталу минулого року та склав 16,5 діб. Доходи від зберігання за звітний період склали 12’402 тис. грн., що складає 38,2 % від рівня аналогічних доходів 3 кварталу 2015 року. На зниження показника вплинуло зменшення обсягу вантажу та скорочення середнього терміну зберігання.
2.6. Про роботу основних підрозділів ДП «МТП «Южний» за 3 квартал 2016 року

2.6.1. НРР-2. Навантажувально-розвантажувальний район №2 здійснює переробку навалювальних та генеральних вантажів, використовує для переробки вантажів 6 причалів, які знаходяться на балансі АМПУ. Роботи проводяться цілодобово. Термінал обладнано двома стакерами, двома вагоноперекидачами для розвантаження вагонів, системою конвеєрних ліній з галереями та естакадами. Навантажувально-розвантажувальні роботи здійснюються за допомогою 41 одиниці портальних кранів («Сокіл» – 27од., «Кондор» – 6од., «Азовець» – 1од., «Лібхер» – 2од., «Ганц» – 2од., AHC TUKAN – 3 од.) та чотирьох мобільних портових кранів «Лібхер».

Навантажувально-розвантажувальний район № 2




Перевантажувальний комплекс навалювальних вантажів:
- довжина причалів – причали №5, №6 – 697 м. (власник причалів АМПУ)
- спеціалізація – вугілля, залізно – рудний концентрат, аглоруда, обкотиші
- схема механізації – кранова механізація.
- оператор причалів – ДП «МТП «Южний»



Перевантажувальний комплекс генеральних вантажів:
- довжина причалів – причали №7, №8, №9 – 793 м. (власник причалів АМПУ)
- спеціалізація – метал, чавун, переробляє також навалювальні вантажі
- схема механізації – кранова механізація
- оператор причалів – ДП «МТП Южний»



Комплекс по перевалці місцевих будівельних матеріалів:
- довжина причалу №38 – 50,5м.
Будіве́льні матеріа́ли - це різні за складом, структурою, формою та властивостями речовини, застосовувані безпосередньо для будівництва споруд або для виготовлення з них збірних елементів на спеціалізованих підприємствах.
(власник причалу АМПУ)

- спеціалізація – пісок, щебінь


  • схема механізації – кранова механізація


- оператор причалів – ДП «МТП Южний»

За 3 квартал 2016 року перевалка вантажів по НРР-2 склала 2 262,6 тис. тонн, що становить 59,2% до плану.




Показник

План, тис. грн.

Факт,

тис.грн.

% вик. плану

Доходи

496 050

288 660

58,2

Витрати

147 150

127 631

86,7

Прибуток

348 900

161 029

46,2


  1   2   3   4


Скачати 442.82 Kb.

  • Пояснювальна записка до звіту про виконання фінансового плану Державного підприємства “Морський торговельний порт “Южний” за 3
  • Закону України «Про морські порти
  • Техніко-експлуатаційні показники ДП «МТП «Южний»
  • Довжина під’їзних залізничних колій
  • Загальна площа складських територій – 192,3 тис.кв.м. Відкриті – 190,0 тис.кв.м.
  • ДП «МТП «Южний» надає широкий спектр послуг
  • Аналіз виробничих показників 2.1.
  • Вантажопереробка ДП «МТП «Южний» за 3 квартал 201 6 року, тис.тн.
  • Вантажопереробка разом 3 098,0 3 825
  • Навантажувально-розвантажувальний район № 2 Перевантажувальний комплекс навалювальних вантажів
  • - схема механізації – кранова механізація. - оператор причалів – ДП «МТП «Южний»
  • - спеціалізація – метал, чавун, переробляє також навалювальні вантажі - схема механізації – кранова механізація - оператор причалів – ДП «МТП Южний»
  • Комплекс по перевалці місцевих будівельних матеріалів
  • - спеціалізація – пісок, щебінь схема механізації – кранова механізація - оператор причалів – ДП «МТП Южний»
  • Показник План, тис. грн. Факт, тис.грн. % вик. плану