Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Загальні поняття з інформатики

Скачати 81.04 Kb.

Загальні поняття з інформатики




Скачати 81.04 Kb.
Дата конвертації12.04.2017
Розмір81.04 Kb.
ТипКонкурс

міністерство освіти і науки, молоді та спорту україни Золотоніська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6

Виховний захід з


інформатики

"Хто краще?

Загальноосві́тня шко́ла - масовий тип навчально-виховних закладів, які дають загальну освіту.

Хто швидше?"

Розробила і провела:

вчитель фізики та інформатики

Оксана Михайлівна Животова


Золотоноша - 2013


Тема: Загальні поняття з інформатики.

Мета:1) навчальна мета: навчити дітей комп'ютерній

лексиці, навчити вільно оперувати інформативними поняттями, термінами, розрізняти означення.


  1. виховна мета: виховувати у дітей увагу, логічне
    мислення, уяву та память.

  2. розвиваюча: навчити дітей швидко знаходити
    відповіді на задані запитання, навчити роботі у

колективі.
Обладнання: комп’ютери, картки з завданнями, сканворд.
План

1. Вступне слово ведучого.



  1. Розминка.

  2. «Крокодил».

  1. Першість капітанів.

  2. «Категорії».

  3. «Зобрази емблему».

  4. Музичний конкурс.

  5. Конкурс художників.

  6. Реставрація.

  7. Літературний конкурс.

11. Підведення підсумків.

Шановні друзі! Розпочинаємо свято з інформатики для учнів нашої школи!

"Мудрим ніхто не народився, а навчився". "Навчити можна лише того, хто хоче вчитися". Головне завдання школи виховати учня так, щоб він умів учитися все життя. Для цього школа прищеплює культуру, любов до справи, до нації. Учень повинен осягнути основи знань, критично їх засвоїти. Він повинен уміти знаходити знання, яких не вистачає; знати, де їх можна знайти і як ними користуватися.

Девіз: "Перевірити можливості людини та пізнати світ"

Учні - головні помічники вчителів.

Увага! Увага! Дайте простір фантазії! Розпочинаємо засідання клубу зустрічей точних наук: комп'ютерних, чудових, серйозних, веселих, незвичайних!

Точні науки - галузі науки, в яких вивчають кількісно точні закономірності і використовують строгі методи перевірки гіпотез, засновані на відтворюваних експериментах та строгих логічних міркуваннях. До точних наук прийнято зараховувати математику, інформатику, фізику, хімію, а також деякі розділи біології, психології та суспільствознавства.




Корисних в квадраті! Цікавих у кубі!

Щоби розкрити наук таємниці,

Потрібні розум, кмітливість, ерудиція.

Давайте зробимо ще крок

До знань, науки та культури!

Сьогодні буде ще нагода

Всім вручити нагороди!

Ой, як добре! Як прекрасно!

Нагороди! Як це вчасно!

Всім присвоїти не жаль

Шоколадну цю медаль!

Основне нам, друзі, розумом дерзати!

На всі запитання відповідь давати!

Сміливість і дотепність хай бринить щораз.

Бути переможцем хоче кожен з вас!

Сьогодні ми побачимо - хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам удача усміхнеться!




Учасникам команд та їх уболівальникам бажаємо: "Ні пуху, ні пера!"

Запитання для першої команди: 1 .Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збирання, збереження, передавання і обробки?(інформатика) 2.Яка найменша одиниця кодування інформації?(біт) 3.Алфавіт, якої системи числення складається лише з двох цифр: 0 та 1 двійкової) 4.

Системою числення, або нумерацією, називається сукупність правил і знаків, за допомогою яких можна відобразити (кодувати) будь-яке невід'ємне число. До систем числення висуваються певні вимоги, серед яких найбільш важливими є вимоги однозначного кодування невід'ємних чисел 0, 1,… з деякої їх скінченної множини - діапазону Р за скінченне число кроків і можливості виконання щодо чисел арифметичних і логічних операцій. Крім того, системи числення розв'язують задачу нумерації, тобто ефективного переходу від зображень чисел до номерів, які в даному випадку повинні мати мінімальну кількість цифр. Від вдалого чи невдалого вибору системи числення залежить ефективність розв'язання зазначених задач і її використання на практиці.

Мінімальний елемент збереження, що формується на екрані монітора. (піксель) 5.Який французький вчений створив першу арифметичну машину, що виконувала операції додавання та віднімання?(Паскаль) 6. Американська фірма, яка є лідером у виробництва комп'ютерного програмного забезпечення.(Мікрософт) 7.MC – DOS, Linux, Windows - це назви чого? (операційних систем) 8.Які файли мають розширення .mр-3?(музичні) 9.Тип принтера, який виконує найякісніший та найшвидший друк?(лазерний) 10.Назвіть пристрій введення інформації, розташований на вашому робочому місці (клавіатура)

Запитання для другої команди: 1.

Робо́че мі́сце - елементарна одиниця виробничої структури, що містить частину простору виробничого підрозділу, яка потрібна для здійснення трудової операції та оснащена матеріально-технічними засобами, що використовуються у процесі праці.

Назвіть пристрій введення інформації, розташований на вашому робочому місці.(монітор) 2.Як називається гнучка пластина, вкрита магнітним шаром, що використовується для збереження інформації?( дискета) 3 Як називається область даних на диску» що має ім'я? (файл) 4.3гідно з двійковим кодуванням скільки байт займає в пам'яті і символ?(1 байт) 5.Маніпулятор, який використовується в комп'ютерних іграх? (джойстик) 6.3а допомогою якої клавіші можна вилучити символ за курсором?(dе1еtе) 7.Хто є засновником корпорації Місrocoft?(Білл Гейтс) 8.Які файли мають розширення .txt, doс?(текстові) 9.Головний пристрій ЕОМ? (процесор) 10.Як називається покажчик, який вибирає на екрані об'єкти для подальшої роботи?(курсор)

Запитання для третьої команди: 1.Назвіть пристрій для введення графічної інформації.(сканер) 2.Для негайного перезавантаження комп'ютера необхідно натиснути комбінацію клавіш...(АLT Сtrl del ) 3.Значок, який є посиланням на існуючий файл чи папку (ярлик) 4.Назвіть функціональні клавіші.(F1 - F12) 5.У яких одиницях вимірюють розмір екрану монітора по діагоналі?(дюйм). (Результат за 1 конкурс). 6. Програма, яка дає змогу опрацьовувати тексти?(текстовий редактор) 7. Скільки біт займає в пам'яті комп'ютера 1 символ? (8 біт) 8.Інша назва жорсткого диску.

Тверди́й диск або Тверди́й магні́тний диск, або Накопичувач на магнітних дисках (англ. Hard (magnetic) disk drive, англ. HDD), у комп'ютерному сленгу - «вінчестер» (від англ. winchester), - магнітний диск, основа якого виконана з твердого матеріалу.

(вінчестер) 9.Призначення клавіші ЕSС(відміна виконання команди) 10.Складовою частини якої науки була інформатика? (математика).

«Крокодил»

Кожна команда повинна придумати слово, пов'язане з інформатикою, і сказати його одній із команд-суперниць. Остання повинна показати це слово мімікою третій команді, яка, у свою чергу, відгадує це слово. Кожна з команд у цьому випадку може одержати по 5 балів за придумування слова, за показ слова команди-суперниці і за відгадування показаного іншими слова. Таким чином. за цей конкурс команда може одержати загалом 15 балів.


Виходять капітани. Представляються.

Ведучий кожному дає по аркушу паперу. За 30 секунд вони повинні написати команди, які використовують у роботі з комп’ютером. Який учасник напише більше команд за 30 секунд, той і переможець.



Ведучий 1: А зараз ми перевіримо ваші знання з архітектури ПК, тобто будова комп’ютера, апаратне та програмне забезпечення комп’ютера.

Програмне забезпечення Програ́мне забезпе́чення (програ́мні за́соби) (ПЗ; англ. software) - сукупність програм системи обробки інформації і програмних документів, необхідних для експлуатації цих програм.



Ведучий 2: Всі питання розподілені за категоріями. Кожна команда отримає по одному питанню з кожної категорії.

Категор_ія_«Пристрої_виведення_інформації»'>Категорія «Пристрої введення інформації»

1. Назвіть основні пристрої введення інформації (клавіатура, миша, сканер)

2.

Клавіатура Клавіату́ра (англ. keyboard) - сукупність розміщених у певному порядку клавіш пристрою, що використовується для введення і редагування даних, а також керування виконанням окремих операцій.

Як вмикається мала цифрова клавіатура? (натисненням клавіші NumLock)

3. Які різновиди миші ви знаєте? (оптична, інфрачервона, безпровідна)



Категорія «Пристрої виведення інформації»

1. Назвіть основні пристрої для виведення інформації. (Монітор, принтер, плоттер)

2. До яких портів зазвичай підключаються принтери? (LPT, USB)

4. Для чого потрібен плоттер? (Для друкування графічної інформації на паперових носіях великого формату)



Категорія «Апаратне забезпечення ПК»

1. Основний пристрій в комп’ютері, «залізо, що думає». (Процесор)

2. Один з пристроїв, призначений для зберігання великих обсягів інформації в ПК (Вінчестер або жорсткий диск)

3. Де розміщується мікропроцесор у ПК? (На материнській платі)



Категорія «Робота з файлами та папками у Windows»

1. Значок, який є посиланням на існуючий файл чи папку. (Ярлик)

3. Як скопіювати у буфер обміну файл за допомогою клавіатури?

Матери́нська пла́та, систе́мна пла́та, ба́зова пла́та (англ. motherboard), відома також як головна плата (mainboard) - плата, на якій містяться основні компоненти комп'ютера, що забезпечують логіку. Плата є основою не лише персонального комп'ютера, а також смартфонів, гральних консолей.

Буфер обміну Кліпборд (англ. clipboard) або сховок - проміжне сховище даних, що призначається для переносу або копіювання між програмами або частинами однієї програми.

(Ctrl C)

4.Як вставити з буфера обміну файл за допомогою клавіатури? (Ctrl V)


До команд підходить ведучий і проводить жеребкування. Той, хто витягнув позначений папірець–бере участь у цьому конкурсі. Завданням цього конкурсу буде намалювати малюнок-емблему своєї команди за допомогою програми PAINT.

Музичний конкурс (час 5 хвилин)

Написати слова з інформатики, які містять ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Хто більше?

До — документ, доріжка, доповнення, псевдогляд, доступ, домен, секундомір. Ре - дерево, регістр, перетворення, переміщення, переповнення, адресація, ресурси, ретрансляція, рентген, пароутворення.

Mi - мікропроцесор, алгоритмізація, програміст, дискримінація, імітація, зміст, Міллікен, динаміка, промінь. Фа - алфавіт, файл, факультатив. Соль — консоль.

Ля - компілятор, екземпляр, емулятор, ретрансляція, муніпуляція, табулятор, мікрокалькулятор,аккумулятор, модуляція. Сі-бесік, інверсія, дисперсія.

Конкурс художників (домашнє завдання). Захист картин.

Малюнок художників має відповідати темі брейн-рингу: інформатика, комп'ютерні поняття



"Реставрація"

Кожну команду очолює капітан. Давайте перевіримо їх логічне мислення.

Міркування - зіставлення думок, пов’язання їх задля відповідних висновків, логічне мислення. Можна розглядати міркування як аналіз і синтез даних, та їхню оцінку. Хоча знання фактів і є точкою відліку у вивченні суспільних наук, людина також повинна мати здатність до логічного мислення-міркування, адже саме міркування наповнює факти, проблеми і поняття змістом: міркуючи над засвоєним знанням, людина приходить до повнішого розуміння предмета. Міркування є також предметом логіки, яка вказує нам правила, закони або норми, яким повинне підкорятися наше мислення для того, щоб бути істинним.

Завдання капітанам - з окремих слів скласти вислів. Хто швидше і вірно складе. Вислів:

І.Від майстра набирайся вправності, а від комп'ютера - розуму.

2.Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп'ютером.

3. Рослина тягнеться до сонця, а учень до комп'ютера

"Літературний"

Кожна команда повинна скласти з двох частин прислів'я. Виграє та команда, яка першою складе усі прислів'я.



Команда І.

Що натискаєш - те й маєш. 2.Натиснеш кнопку -отримаєш результат. 3.Людина припускає, а комп'ютер розподіляє. 4.Один комп'ютер добре, а два краще.



Команда II.

1.Людина красна розумом, а комп'ютер - пам'яттю. 2.Уневмілого інформатика очі не болять. З.Учи інформатику не до старості, а до смерті. 4.Компютер усьому голова.



Команда IIІ

1.Інформатика - мати всіх фанатиків. 2.Компютеру слово, а він тобі 1000.

3.Звикай до комп'ютера змолоду - не будеш знати на старості голоду. 4.На комп'ютері не мудруй багато, а працюй завзято.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ!



Література

  1. Корнієнко С. М. Виховні заходи; Навчально-методичний посібник. — Тернопіль, 2000.

  2. Журнал «Інформатика» № 41 (233) листопад 2010.





Скачати 81.04 Kb.

  • Девіз: "Перевірити можливості людини та пізнати світ"
  • Запитання для першої команди
  • Запитання для третьої команди
  • Ведучий 1
  • Ведучий 2
  • Категор ія «Пристрої виведення інформації»
  • Категор ія «Апаратне забезпечення ПК»
  • Музичний конкурс (час 5 хвилин)
  • Конкурс художників (домашнє завдання). Захист картин.
  • "Літературний"