Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України

Скачати 337.06 Kb.

Засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України




Скачати 337.06 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації19.03.2017
Розмір337.06 Kb.
  1   2

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи

Верховної Ради України
16 вересня 2015 року
Веде засідання Перший заступник голови Комітету Пинзеник Павло Васильович.

Павло Васильович Пинзеник (нар. 20 березня 1976(19760320), Ужгород, УРСР) - Народний депутат України від партії «Народний фронт», перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України.

ПИНЗЕНИК П.В. Шановні колеги! Кворум у нас є, але секретаря комітету наразі немає. Давайте оберемо секретаря засідання у зв'язку з відсутністю секретаря комітету. Я пропоную Володимиру Юрійовичу підписати протокол, от як найближчому колезі секретаря. Думаю, вони довіряють один одному.

Хто за? Одноголосно. Дякую.

І тепер прошу переходити до розгляду питання про порядок денний засідання комітету. Проектом порядку денного передбачається розгляд дев'яти питань, плюс "Різне".

Я пропоную додати до розкладу засідань питання про повторну заяву народного депутата Немировського про обрання його членом комітету. Заяву успішно "провалили", тому було повторно. Є доручення відповідне Голови Верховної Ради про розгляд його заяви.

Поря́док де́нний - це список запланованих подій на нарадах в порядку виконання. Зазвичай включає один або більше пунктів (тем) дискусії. Може, але не зобов'язаний, включати конкретний час кожної події.
Голова́ Верхо́вної Ра́ди Украї́ни - одна з найвищих державних посад України. Голова Верховної Ради України здійснює керівництво Верховною Радою України, він обирається народними депутатами, попередньо запропонованим на пленарному засіданні Верховної Ради депутатськими фракціями чи народними депутатами.

ІЗ ЗАЛУ. Підтримуємо.

ПИНЗЕНИК П.В. І є ще організаційне питання. Пропозиції до розкладу засідань третьої сесії Верховної Ради восьмого скликання. Ми його розглянемо, напевно, в "Різному".

Хто за таку пропозицію, прошу визначатися. Дякую. Затверджений порядок денний засідання комітету.

Ми переходимо до розгляду першого питання порядку денного. Про проект Закону України "Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України" (щодо організації роботи Верховної Ради України), внесений народними депутатами України Кривенком В.М.

Закон України - нормативно-правовий акт, який приймається Верховною Радою України більшістю голосів (для законів, що стосуються внесення змін до конституції, - конституційною більшістю голосів).
Регламент Верховної Ради України - це єдиний процесуально-нормативний акт, що встановлює порядок діяльності українського парламенту, має особливий порядок змін та скасування.
, Кишкарем П.М., Лубінцем Д.В., Крульком І.І., Сюмар В.П.

Якщо коротко, зміст ініціативи зводиться до двох принципових питань. Перше – це те, щоб у нас не було перерви з 12.00 до 12.30, оскільки це неефективно. Друге питання пов'язане з порядком розгляду пропозицій до другого читання щодо постановки на голосування відхилених чи не підтриманих пропозицій.

КИШКАР П.М. Там перше правильно. Ідея така, що у нас все одно є можливість у головуючого будь-коли і за погодженням, за запитом двох фракцій, робити перерву в засіданні. І оця перерва просто деструктивно впливає на роботу Верховної Ради. Просто після цієї перерви з 12.00 до 12.30 ніхто не повертається. Треба жити в реальності. І ми просимо, щоб ми повернулись до реальності і працювали. Бо ці два дні – для мене це просто ганьба. Тим більше, ніхто ж не обмежує депутатів вийти і зайти. І так насправді й роблять, нічого в цьому поганого немає.

ПИНЗЕНИК П.В. Жарти жартами, але є така ініціатива. Я розглядаю звернення громадян і розписую там - відповіді і так далі. Так один громадянин пропонував облік робочого часу в дні пленарних засідань вести по спеціальному датчику в кріслі. Жарти жартами, а мені треба серйозно відповідати. Я щось відповідаю.

КИШКАР П.М. Дивіться, я, як ініціатор оцих тем з електронними петиціями і всіх оцих електронних штук, вважаю, що ми багато чого зробили, в тому числі й показали, що наші люди, які займаються державним управлінням, є людьми. Бо коли на жартівливу петицію наше державне управління (або будь-який орган) вміє нормально, конструктивно, але з жартом відповісти, це означає, що все нормально в суспільстві.

Плена́рне засі́дання, пленарна сесія (англ. Plenary session) - засідання (період роботи) організації (громади, товариства, асамблеї або парламенту), що відбувається за участі усіх членів організації, незалежно від угруповань.
Робочий час - це установлений законодавством відрізок календарного часу, протягом якого працівник відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку, графіка роботи та умов трудового договору повинен виконувати свої трудові обов'язки.
Держа́вне управлі́ння (публічне управління, англ. public administration) - є видом діяльності держави, здійснення управлінського організуючого впливу шляхом використання повноважень виконавчої влади через організацію виконання законів, здійснення управлінських функцій з метою комплексного соціально-економічного та культурного розвитку держави, її окремих територій, а також забезпечення реалізації державної політики у відповідних сферах суспільного життя, створення умов для реалізації громадянами їх прав і свобод. Державне управління є складовою політичного управління, тобто є процесом реалізації державної виконавчої влади як засобу функціонування будь-якої соціальної спільноти. У деяких країнах (наприклад, у Хорватії) цією діяльністю держави відає окреме міністерство.
Ми ще не позбавлені того, що нас залишає людьми. Все нормально, є контакт живий із людьми.

ПИНЗЕНИК П.В. Колеги! Друга частина пропозицій стосується зміни логіки голосування пропозицій, які розглянуті комітетом до другого читання. Йдеться про те, якщо я правильно зрозумів ідею авторів ініціативи, я думаю, що я зрозумів правильно, про те, що правом на підтвердження поправки до другого читання зловживають для того, щоб "завалити" законопроект. Тобто підвищується роль комітетів. Якщо комітет врахував поправку, то й можна ставити на голосування виключно питання про її відхилення. Питання про підтвердження врахованих комітетом поправок на голосування не ставиться. Таким чином уже визначається зал при голосуванні в цілому. Якщо поправка є настільки критичною, що вона не дозволяє підтримати весь законопроект, ти маєш можливість не голосувати. А інакше – це ніби як механізм завалити законопроект.

КИШКАР П.М. Ви правильно зрозуміли. Це було, коли Геращенко, ви пам'ятаєте, з кимось сварився.

ПИНЗЕНИК П.В. Цим інструментом користуються різні люди.

КИШКАР П.М. Користуються. Це ж правда.

ПИНЗЕНИК П.В. Во благо чи во зло – це вже не будемо обговорювати. Але таке є і законопроекти так "валяться".

Хто бажає висловитися з цих двох питань? Є потреба висловлюватися? Проект рішення комітету передбачає підтримку законопроекту за основу. За результатами першого читання.

АРЕШОНКОВ В.Ю. Я підтримую.

ВОЙЦЕХОВСЬКА С.М. Ну, у мене є сумніви, тому що інколи, враховуючи "якість" наших народних депутатів, інколи пишуть такі законопроекти… І такі ж депутати сидять і в комітетах.

Депута́т (від лат. deputatus - посланий, спрямований) - особа, обрана виборцями відповідного виборчого округу до представницького органу державної влади або до органу місцевого самоврядування.
Я просто хочу навести останній приклад, коли ми приймали, пам'ятаєте, Закон про Національний банк. І якби ми не ставили на переголосування, це уряд просив, самі просили про те, що треба його поправити, то ми б просто прийняли взагалі антидержавний закон.

КИШКАР П.М. Знаєте, що б було, Світлано Михайлівно? Ми б не проголосували в цілому. І крапка. Було б жорсткіше.

ВОЙЦЕХОВСЬКА С.М. Але його треба було прийняти, тобто в цілому це хороший закон, але декілька статей просто його вибивали.
КИШКАР П.М. Класний приклад. Був представник Нацбанку на комітеті? Не знаєте? Тобто я вважаю, що всі можливості людей, які зацікавлені в прийнятті того чи іншого законопроекту, є. І комітет (у нас, наприклад, чи будь-який інший) доволі демократично працює, принаймні зараз, при цій Верховній Раді.

ПИНЗЕНИК П.В. Комітети, звичайно, це підтримають, оскільки вони проходяться по табличці.

ВОЙЦЕХОВСЬКА С.М. Ні, у мене немає такого заперечення. Я просто кажу, що інколи є плюси, а інколи є мінуси.

КИШКАР П.М. Однозначно. Ви ж розумієте, що можна як в ту сторону гнути, так і в ту. Ми говоримо зараз про природу "завалювання" в принципі якісних законопроектів. І боїмося, що якісні законопроекти будуть "завалені". Не хочеш ти через одну поправку підтримувати законопроект – не голосуй за закон.

ПИНЗЕНИК П.В. В цілому думка більшості комітету більш-менш зрозуміла. Можна ставити на голосування проект рішення?

Хто за те, щоб підтримати в першому читанні? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

Переходимо до наступного пункту порядку денного. Друге питання – проект Закону України "Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України" (щодо уточнення норм, відповідно до яких закони, постанови та інші акти Верховної Ради України визнаються такими, що втратили чинність).

Проект закону - документ з текстом закону, запропонований до прийняття законодавчому органу або на референдум.
Це проект народного депутата Голубова Д.І. Реєстраційний номер 2359.

Колеги! Як на мене, абсолютно слушний законопроект, суттю якого є уточнення норм Регламенту, відповідно до яких разом з проектом закону, постанови, іншого акту Верховної Ради повинен вноситися перелік законопроектів, що втрачають чинність у разі прийняття законопроекту. Це логічно. Може, я помиляюся, але мені здається, що тут немає що обговорювати.

ІЗ ЗАЛУ. Немає.

ПИНЗЕНИК П.В. Давайте підтримувати в першому читанні. Дякую. Одноголосно. Секретаріат підготував проект рішення, яке передбачає підтримку в першому читанні, за що ми йому і вдячні.

Третє питання порядку денного. Проект Закону України "Про втрату чинності Регламенту Верховної Ради України", внесений народними депутатами Чумаком В.В., Пинзеником В.М., Новак Н.В. та Добродомовим Д.Є. Реєстраційний номер 2277а.

Запрошувалися всі автори ініціативи на засідання комітету. Я не знаю, на краще чи на гірше те, що вони не прийшли. З одного боку, це економить наш час. Напевно, на краще.

Проект рішення передбачає відхилення проекту акту. Справа в тому, що ми не можемо його повернути автору ініціативи без розгляду, оскільки ми включили всі законопроекти станом на вівторок, 10 годину ранку, до порядку денного сесії. Значить, уже відправляти автору не можемо, отже, мусимо розглядати по суті.

ІЗ ЗАЛУ. Це що, Віктор Михайлович підписав такий законопроект?

ПИНЗЕНИК П.В. Вони з Чумаком, вибачте за непарламентський сленг, "стібуться".

ВОЙЦЕХОВСЬКА С.М. "Троллять". "Троллять" Гройсмана.

ПИНЗЕНИК П.В. Так. Вони "троллять" Верховну Раду і Гройсмана. А в мене почуття гумору втрачається.

ПАПІЄВ М.М. Є ж норма Конституції про безперервність. Ну не можна міняти, скасовувати. Більше того, є рішення Конституційного Суду.

ПИНЗЕНИК П.В. А як вам попередня їхня ініціатива – про обмеження права законодавчої ініціативи, про те, що тільки фракції мають право вносити?

Конституці́́йний суд (у деяких країнах Уста́вний суд, або Конституційний трибуна́л) - орган судової влади в механізмі державної влади, на який покладається правова охорона конституції відповідної держави.
Почуття гумору - інтелектуальна здатність людини оперувати одночасно декількома поглядами на реальність, вміння суб'єкта виявляти протиріччя в навколишньому світі і оцінювати їх з комічної точки зору. Відсутність почуття гумору може виступати об'єктом іронії і уособлюється фанатизмом.
Законода́вча ініціати́ва (фр. initiative від лат. initium - початок) - стадія законодавчої процедури, що полягає у внесенні уповноваженим органом або посадовою особою (суб'єктом права законодавчої ініціативи) до парламенту офіційної пропозиції про прийняття, зміну або скасування законодавчого акта.

ІЗ ЗАЛУ. Це взагалі.

ПИНЗЕНИК П.В. А як ініціатива, що народний депутат має право тільки за погодженням з коаліцією, тільки за погодженням з Кабінетом Міністрів вносити законопроектні ініціативи?

Кабіне́т міні́стрів - найвищий орган виконавчої влади уряду, який здійснює адміністративно-розпорядчі функції у сфері державного управління. У ряді країн найвищий орган виконавчої влади може мати іншу назву.
Це все одне авторство. Це все одні й ті ж самі люди вносять.

Проект рішення передбачає відхилення. Хто за проект рішення запропонований – про відхилення за результатами першого читання? Дякую. Одноголосно.

ВОЙЦЕХОВСЬКА С.М. Я вважаю, треба додати одну сюди статтю – розпустити регламентний комітет "за ненужностью".

(Сміх у залі)

ПИНЗЕНИК П.В. Колеги! Четверте питання порядку денного. Про заяву народного депутата України Луценко І.С. про обрання її членом Комітету з питань податкової та митної політики.

Якщо коротко. Народний депутат Ірина Луценко (фракція партії "Блок Петра Порошенка") подала заяву про обрання її членом згаданого комітету після того, як припинив повноваження народний депутат Насіров, який був головою відповідного комітету.

Митна політика - система принципів та напрямів діяльності держави у сфері забезпечення своїх економічних інтересів та безпеки за допомогою митно-тарифних та нетарифних заходів регулювання зовнішньої торгівлі.
Петро́ Олексі́йович Пороше́нко (нар. 26 вересня 1965, Болград, Одеська область) - український політик, державний діяч та підприємець, п'ятий Президент України (з 7 червня 2014 року).
Практика роботи Комітету з питань Регламенту попередніх скликань полягала в тому, що в такому випадку виникає умовна квота і йшли назустріч щодо заміни.

Проект рішення передбачає внесення відповідної постанови та пропозицію Верховній Раді визначитися з цього питання. Чи є альтернативні думки з цього приводу?

ІЗ ЗАЛУ. Підтримати.

ВОЙЦЕХОВСЬКА С.М. Хоче – нехай іде.

ПИНЗЕНИК П.В. Логічно. Хто за запропоноване рішення? Дякую. Одноголосно.

Ще один народний депутат, заступник голови фракції "Блок Петра Порошенка", Найєм Мустафа-Масі просить обрати його членом Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.

Мустафа-Масі Найєм (пушту نعیم‎ مصطفى‎‎‎; нар. 28 червня 1981(19810628), Кабул, ДР Афганістан) - український політичний діяч, народний депутат 8-го скликання, член Політичної ради партії "ДемАльянс". У минулому - журналіст; один із засновників і головний редактор Громадського телебачення, раніше - працівник газети «Коммерсантъ Украина», дописувач інформаційного порталу «Українська правда», активіст журналістського руху «Стоп цензурі!». Має пуштунське походження.
У нього змінилася сфера інтересів.

Квота фракції "Блоку Петра Порошенка" у випадку обрання його членом комітету буде збережена. Проект рішення передбачає внести відповідну постанову і рекомендувати Верховній Раді підтримати.

Колеги! Немає заперечень, щоб пан Мустафа Найєм реалізував себе на цій ниві?

Мустафа Найєм як ведучий передачі Сьогодні. Про головне на телеканалі ТВі на закінчення діалогу з кожним депутатом-гостем студії ставив своє традиційне запитання про голосування чужими картками в обхід Конституції України.

(Загальна дискусія)

ПИНЗЕНИК П.В. Колеги, я можу ставити на голосування проект рішення?

ВОЙЦЕХОВСЬКА С.М. Нехай іде.

ПИНЗЕНИК П.В. Хто за запропонований проект рішення? Хто проти? Утримався? Дякую. Одноголосно.

Шосте питання порядку денного. Заява народного депутата Березенка С.І. з "Блоку Петра Порошенка" про обрання його членом Комітету з питань охорони здоров'я.

Народний депутат Березенко – це у нас новий колега, який недавно став членом парламенту, народним депутатом України. Він просить, щоб ми дозволили йому разом з іншими парламентаріями піднімати охорону здоров'я в країні.

Хто за запропоноване рішення, прошу голосувати. Дякую. Одноголосно. Рішення прийнято. Проект постанови буде внесено.

Наступне кадрове питання стосується фракції Радикальної партії Олега Ляшка.

Радикальна партія Олега Ляшка Радика́льна Партія Оле́га Ляшка́ (попередня назва - Украї́нська Радика́льно-Демократи́чна Па́ртія) - сучасна політична партія України, яку очолює Олег Ляшко.
Стосується заяв трьох народних депутатів: Віктора Галасюка – про звільнення його з посади Голови Комітету з питань промислової політики та підприємництва, Сергія Рибалки – про припинення повноважень Голови Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності і Сергія Скуратовського – про звільнення від обов'язків Голови Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства.
Житлово-комунальне господарство - галузь, а вірніше, сукупність галузей, що забезпечують життя і роботу населення країни в нормальних умовах, а також постачання підприємств галузей народного господарства необхідними ресурсами води, газу, тепла й електроенергії.
Ба́нк (від італ. banco - лавка або стіл) - кредитно-фінансова установа, яка здійснює грошові розрахунки, акумулює грошові кошти та інші цінності, надає кредити та здійснює інші послуги за фінансовими операціями.

Підготовлено проекти трьох постанов - окремо по кожній людині, по кожному посадовцю. Вони запропоновані на ваш розгляд. Заяви відповідні завізовані керівником фракції Радикальної партії Ляшком Олегом Валерійовичем.

КИШКАР П.М. А воно потрібне, візування?

ПИНЗЕНИК П.В. Так, якщо йдеться про відкликання. Це квота. Відповідно він буде заповнювати, очевидно, або не заповнювати цю квоту. Але це вже наступний етап.

ПАПІЄВ М.М. А чим підкріплена квота?

ВОЙЦЕХОВСЬКА С.М. Вони ж вийшли з коаліції, значить, квоту забрали.

ПИНЗЕНИК П.В. Є застереження щодо проектів відповідних постанов? Кажіть, Михайле Миколайовичу.

ПАПІЄВ М.М. Ну, так само, як щодо віце-прем'єр-міністра. Як ми можемо звільняти перед опалювальним сезоном керівника штабу антикризового по подоланню кризи в енергетичній сфері? Давайте дочекаємося опалювального сезону. Бо зараз ми зриваємо, а після цього Арсеній Петрович виходить і каже, що "це все Вощевський винен, а я чистий і білий".

ЄФРЕМОВА І.О. Звичайно, краще буде, коли вийде Вощевський и скаже, що у всьому винен Арсеній Петрович.

(Сміх у залі)

ВОЙЦЕХОВСЬКА С.М. У мене інше питання: а буде фракція Ляшка голосувати за відкликання?

ПИНЗЕНИК П.В. Ще раз, Михайле Миколайовичу, бо я вже втратив нитку розмови.

ПАПІЄВ М.М. Керівники комітетів – це відповідальна посада. В час, коли у нас реформа відбувається в Україні, глибока реформа, знімати відповідальність із себе?

КИШКАР П.М. А в чому, крім поліції і петицій, була реформа? Яке відношення мають Галасюк, Рибалка, Скуратовський до реформ?

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. А вони що, погані голови комітетів?

ПИНЗЕНИК П.В. Давайте по суті. Ми будемо вносити проект постанови чи ні? Мене тільки це цікавить. Не голосувати за них, не обговорювати їхню роботу чи вносити проекти постанов.

(Загальна дискусія)

ЄФРЕМОВА І.О. Голосуємо за внесення на розгляд залу.

ПИНЗЕНИК П.В. На розгляд залу. Абсолютно правильно. Це проект рішення і передбачає.

ІЗ ЗАЛУ. Так. Внести на розгляд Верховної Ради.

ПИНЗЕНИК П.В. Хто за запропонований проект рішення, прошу голосувати. Одноголосно. Дякую. Проект передбачає внесення трьох постанов, я вам нагадую.

Наступне питання – восьме. Про лист Керівника Апарату Верховної Ради України Зайчука В.О.

Апарат Верховної Ради України - внутрішній допоміжний орган Верховної Ради України, який складається з посадових, службових осіб та технічного персоналу і здійснює функції організаційного, правового, інформаційного, соціально-побутового, аналітичного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності парламенту, його структурних підрозділів і народних депутатів.
стосовно розгляду питання щодо подальшого нарахування коштів на виконання депутатських повноважень народному депутату України Клюєву С.П.

Смисл полягає у такому. Заробітна плата нараховується народним депутатам відповідно до табеля, який підписується головою відповідного комітету.

Заробітна плата Заробі́тна пла́та, скорочено зарплата (також заробітна платня, зарплатня) - винагорода, обчислена, зазвичай, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Що стосується депутатських, то вони нараховуються автоматично. Тепер виникає питання у Керівника Апарату: що робити з нарахуванням депутатських Сергію Петровичу, який оголошений у розшук?

ПАПІЄВ М.М. Це не наше питання. Справа в тому, що як тільки ми приймемо якесь рішення про його гроші, будь-який суд, в тому числі Європейський суд з

  1   2


Скачати 337.06 Kb.

  • Пинзеник Павло Васильович
  • Закону України
  • Радикальної партії Олега Ляшка
  • Апарату Верховної Ради України