Первая страница
Наша команда
Контакты
О нас

    Головна сторінка



Зображення простору. Пейзаж

Скачати 57.59 Kb.

Зображення простору. Пейзаж




Скачати 57.59 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації13.06.2017
Розмір57.59 Kb.
ТипКонспект
  1   2


Конспект уроку з образотворчого мистецтва. 6 клас

Тема: Зображення простору. Пейзаж

Мета: ознайомитися з історією виникнення пейзажного жанру живопису як формою вираження людиною свого ставлення до навколишньої природи;
Образотво́рче мисте́цтво - мистецтво відображення сущого у вигляді різних образів, зокрема таких як художні образи на площині (графіка, малярство тощо) та в просторі (скульптура).
Пейза́ж (фр. Paysage, від країна, місцевість) - жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа. Пейзажем називають також окремий твір цього жанру. Як самостійний різновид образотворчого мистецтва пейзаж виник у китайському мистецтві, китайському живопису.
удосконалити навички перспективної побудови, передачі плановості з допомогою кольору та тону; розвивати естетичний та художній смак; формувати почуття любові до природи, розуміти її красу , проаналізувати твори художників різних епох, які зображували природу.

Форма проведення: урок-подорож з елементами дослідницької діяльності.

Обладнання: папір, фарби акварельні, гуаш, простий олівець, пензлі.

Зоровий ряд: репродукції видатних художників-пейзажистів.

Поняття та терміни: різновиди пейзажу, повітряна перспектива, лінійна перспектива, передній план, дальній план.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Вітання, перевірка готовності класу до уроку. Оголошення теми, мети і завдання уроку.



ІІ. Вступне слово вчителя, актуалізація теми.

Слово пейзаж походить від французького «pays», що в перекладі означає "країна, місцевість". Пейзаж - це зображення природи або місцевості. Цим терміном може бути названий жанр в образотворчому мистецтві чи окремий твір.

Люди почали зображати природу ще в період неоліту. Не зникає цей жанр і в цивілізаціях Стародавнього Сходу. Всі малюнки того часу можна умовно розділити на дві групи. До першої належать ті, в яких людина відбивала свої уявлення про світобудову. У них небо, сторони світу, сонце набувають узагальнене значення.

Сторони світу Сто́рони сві́ту - це 4 основні географічні напрямки: північ, південь, захід, схід.
В "пейзажах" другого типу природа була тлом, на якому розгорталися значущі для людини події - полювання, риболовля, війни.

Починаючи з XIII століття краєвид активно розвивається в культурі Сходу. До XVII сторіччя зображенням природи передають ставлення до неї як до особливої, чарівної, наповненої ідеальними піднесеними рисами. Щоб підкреслити це, художники використовували чисті яскраві фарби і декоративну "площинну" композицію.

Особливо важливим пейзаж став для мистецтва Китаю. У ньому знаходили відображення філософські уявлення про світ, тому картини доповнювалися написами, а окремі елементи наповнювалися символічним значенням (бамбук, слива, сосна). Ці віяння вплинули на японське мистецтво й були доповнені особливою графічністю і декоративністю пейзажів.

На Заході до цього часу природа стала осмислюватися не тільки як зовнішній світ, а й як відображення внутрішнього. Втім, краєвид найчастіше залишався хоч і значущою, але все ж другорядною деталлю твору. У самостійний жанр він перетворився в епоху Відродження.

Відро́дження, або Ренеса́нс (фр. Renaissance - «Відродження») - культурно-філософський рух кінця Середньовіччя - початку Нового часу, що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності.

Я пропоную здійснити невеличку заочну подорож по різним країнам та століттям, щоб краще дізнатися як же розвивався пейзажний жанр живопису. Першою зупинкою стане Піднебесна. Саме так називають Китай.

Послухаємо нашого першого мандрівника, який побував на Далекому Сході.

Учень 1: У вигідному становищі в епоху Середньовіччя виявилися китайські художники.

Середньовіччя Середньові́ччя - період європейської історії від V століття (падіння Римської імперії і Велике переселення народів) до епохи Відродження та Реформації, кінець XV століття - початок XVI століття. За усталеною періодизацією раннє середньовіччя швидше відбулося у Західній Європі, аніж у Східній (близько IX-XI ст.).
Тут філософія і релігія сприяли розвитку мистецтва пейзажу. Релігія Китаю проповідувала «споглядання природи» заради очищення духу і осягнення мудрості. Споглядання природи в середньовічному Китаї стало невід'ємною частиною духовного життя. Не дивно, що зображення природи в VII-VIII століттях стає провідним жанром живопису в цій країні. Кілька незвичайних зовнішніх ознак китайського пейзажу: ні рами, ні підрамника, на який натягується полотно, тут немає. Довга вузька смуга шовкової тканини або рисового паперу згорнута трубкою. Хочеш подивитися-розверни сувій. Сувої

вертикальної композиції служили зазвичай для прикраси стін. Якщо композиція була вирішена по горизонталі в кілька метрів завдовжки, її розглядали частина за частиною, розташувавшись на підлозі. Пейзаж нагадував хорошу книгу. Він існував не для прикраси, а для духовного спілкування. Зображувалися химерної форми дерева, грандіозні гори, безмежні води. І гори, і води, як правило, оповиті тонким туманом, який роз'єднує композицію на компоненти і разом з тим об'єднує в єдине ціле з небесами. Пізніше, ближче до XII століття, краєвид набуває все більшої одухотвореності, поетичності і, нарешті, руху. Картини Ма Юаня - справжня образотворча музика, умиротворена, повна незбагненного смутку.

НА САМОТІ СИДЖУ В ГОРАХ ЦЗІНТІНШАНЬ

Зграя птиць пролетіла

і зникла ту ж мить вдалині,

Сиротлива хмаринка

за ними слідом поспішає.

Я на гори дивлюся —

і не набридає мені,

Горам також на мене.

Лі Бо

  1   2


Скачати 57.59 Kb.

  • Форма проведення
  • Поняття та терміни
  • ІІ. Вступне слово вчителя, актуалізація теми.
  • Послухаємо нашого першого мандрівника, який побував на Далекому Сході. Учень 1